Avatar billede tobbigold Nybegynder
19. juni 2001 - 09:33 Der er 18 kommentarer

www.spotten.dk

Kære Eksperter,
Så er vi her igen, for at få jeres prof. kritiske øjne på vores site www.spotten.dk

Hvis nogen af jer var med i sidste omgang... kan i sikkert huske. At meget af kritiken gik på at vores design lå for tæt op af dating.dk\'s design.

Nu har vi prøvet med en lidt anderledes branding end sidst, vi er selv rimlig tilfredse med designet.

I er også meget velkommne til at afprøve funktionaliteten på sitet, husk dog at slette jeres profil (Selvfølgelig ikke hvis den er seriøs)

På forhånd mange tak...

Hilsen

www.spotten.dk

p.s Bare fyr løs, det er det der er meningen
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. juni 2001 - 09:42 #1
Jeres menupunkter bliver aktive lige lovligt langt væk, I skulle måske klippe dem noget bedre ud!
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 09:44 #2
Man undrer sig over, at der er en scroller i 1024 - men kun på selve hovedsiden.
Det kan afhjælpes ved at flytte chart-ikonet et par pixels opad.

I jeres link-menu, bruger I store billeder, hvilket giver en grim stiblet firkant når man aktiverer et link. Det ser ikke alt for smart ud.
Ikonerne i menuen er OK, dog er øjet lidt svær at se.
Og Forside-ikonet(Huset) - det kan virke forvirrende at det er et hus, når de andre ikoner er så \"rammende\" som de er.

Selve forsiden er præget meget af tekst, ikke en særlig brugervenlig indgang.

Jeg har ikke oprettet en bruger, så jeg vurderer kun ud fra forsiden.
Og der kan jeg umiddelbart kun påpege de fejl, jeg har nævnt.

Farvevalget er godt og der er ingen skrigende farver der virker forkerte.
Alt i alt virker det hele nogenlunde fornuftigt skruet sammen.

9@13 - ud fra det spinkle grundlag jeg har vurderet siden på.
Avatar billede hotpop Novice
19. juni 2001 - 10:05 #3
Aafprøvet og det er ikke for godt. Links duer ikke - chatten når man lige at se et glimt af og kunne ikke komme ind og oprette mig da det link åbenbart heller ikke duede...
Avatar billede hotpop Novice
19. juni 2001 - 10:06 #4
Men flot og behageligt design.
Avatar billede stoffer Nybegynder
19. juni 2001 - 10:15 #5
Med fare for at blive retsforfulgt vil jeg stadig sige at det ligner dating.dk

Der er nogle sjove fejl oplysninger, f.eks. siger den jeg maks kan være 999 cm høj. NÅ ok! så er jeg for høj til at være med *gg*. Nå men jeg kunne ikke oprette en profil heller, for den gav mi denne fejl:

INSERT INTO BrugerProfil (Brugernavn,Job,Password,Koen,Email,Vaegt,Alder,Landsdel,Hoejde,Postnummer,Soeger,Beskaeftigelse,AntalBoern,Kropsbygning,Haarfarve,Ryger,Stjernetegn,Partnerstatus,Boern,Oejenfarve,Tekst,Datotid) VALUES (\'tosse\',\'\',\'tosse\',\'Mand\',\'\',\'999\',\'999\',\'Nordsjælland\',\'999\',\'sdf\',\'Samme Køn\',\'Kærste\',\'\',\'\',\'\',\'\',\'\',\'\',\'\',\'\',\'sdafd\',GETDATE())
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error \'80040e07\'

Syntax error converting the varchar value \'sdf\' to a column of data type int.

/OpretProfil_data.asp, line 53

Der er også tossede ting i din oprettelse, f.eks. har i øverst \"samme køn\" i dropdown\'en, derfor oprettede jeg det...Og om man søge kæreste, ven osv. betegnes af jer som \"beskæftigelse\" =)

Hvis i skal have det til at fungere, skal i altså forbedre login\'en, jeg gider ikke at bruge mere end 10 sekunder på at udfylde den slags...

Der er stavefejl rundt omkring

Jeg er som sagt ikke i så god position til at vurdere siden, da jeg ikke kunne logge ind pga. ovenstående. Mit umiddelbare råd til jer er dog: Dating.dk er dk\'s ubestridte konge indenfor dating-communities så at lave en kopi, som har færre funktioner er direkte at grave sin egen grav. Nytænkning er kodeordet.

Designet er egentlig OK, og ser rimeligt funktionelt ud.
8@13
Avatar billede microtec Nybegynder
19. juni 2001 - 10:50 #6
Flot enkelt og funktionelt design. Der er ikke meget nyt, men det ser ok ud.

- De hvide ikoner i menuen står ikke ret tydelig pga. den lyse baggrund.
- Der kunne godt opstilles nogle bedre valideringsregler for indtastningerne i profilen, ellers kommer der for mange useriøse profiler.
Der er ingen mening i at man kan indtaste 1 i alder, højde mv.
-Når du indsamler så mange personlige oplysninger, mør der være et sted hvor du beskriver jeres politik omkring personlige data (du kunne for håbentlig ikke finde på at give den til 3. mand).
-Baggrunden på de små ikoner rundt på sitet passer ikke 100% med den farve sidebaggrunden er. Det ville være en god ide at sætte den til transpperent.

hotpop >> Du ser chatten som et blink, fordi du ikke er logget ind med en profil. Er du det virker den fint.
Avatar billede lawyer Nybegynder
19. juni 2001 - 12:15 #7
Jeg var ved at oprette en profil da jeg så skulle vælge hårfarve. Hvilken hårfarve er skaldet ??? Så gad jeg ikke alligevel ;-)
Avatar billede lawyer Nybegynder
19. juni 2001 - 12:17 #8
beskæftigelse..hmm...der kan man vælge kæreste og sex...endnu mere wierd. Er det børn der laver siden ?????
Avatar billede lawyer Nybegynder
19. juni 2001 - 12:19 #9
Hvorfor skrive det her pis :

Nutidens og ikke mindst fremtidens teknologiske udvikling rummer en masse spændende muligheder, som slet ikke bliver benyttet fuldt ud af de nuværende dating-tjenester på nettet. Du vil i fremtiden se spotten.dk gå i spidsen for at udnytte disse muligheder.

I kan da ingenting i forhold til så mange andre, så det er jo bare braller!
Avatar billede sand Nybegynder
19. juni 2001 - 17:28 #10
Var der nogen der sagde www.dating.dk ?

Feeeed side, godt lavet....
Avatar billede prodic Mester
22. juni 2001 - 20:44 #11
Skal vi snart lukke og slukke dette spørgsmål?
Avatar billede 7th Praktikant
23. juni 2001 - 11:36 #12
I 800*600 kan siden ikke ses helt.

Designet er fint. Gode rolige farver. Måske en anelse af en kant/takt her og der, prøv at gøre overgangene lidt mere bløde...

Gode mouseovereffekter - godt farvevalg.
Til gengæld undre jeg mig over hvorfor linkfelterne er så pokkers store ???
Ret det, ikke alt for smart...især ikke hvis man tilfældigvis kommer til at scrolle i feltet !!!

Men alt i alt synes jeg nu ikke designet har ændret sig særlig dramatisk siden sidst.

8 @ 13.
Avatar billede plexx Nybegynder
23. juni 2001 - 16:41 #13
1. Det første man ligger mækre til på siden er at den ligner dating utrolig meget, det skulle du måske få ændret.

2. Knapperne i menuen skal ikke have den hvide farve for så er det svært at se symbolerne.

3. Nederst på forsiden står der en mail adresse: \"mailto:input@spotten.dk\" fjren lige det der \"mailto\" det kan måske forvirre nogle brugere.

4. Når man bruger din søge funktion kan man se om der er billeder ved et lille kamerar ikon. Det ville være smart hvis man kunne trykke på dette kammera og der så lige \"poppede\" et billede op.

-Plexx
Avatar billede bo Nybegynder
25. juni 2001 - 19:20 #14
Gode behagelige farver og okay logo.

Overskuelig og god navigation.

Giv symbolerne i menuen en lidt anden farve.

9@13
Avatar billede henno Nybegynder
24. juli 2001 - 00:39 #15
Jeps, sitet minder desværre lidt for meget om dating.dk!!

Design: 7 (pga. alt for stor inspiration fra dating.dk)
Indhold: 8 (havde der været flere profiler, så havde karakteren været helt anderledes)
Brugervenlighed: 8

--
mvh.
Henrik Overballe

Abott Solutions
info@abott.dk
www.abott.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
28. juli 2001 - 21:34 #16
Hvad med at lukke spørgsmålet?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. september 2001 - 10:00 #17
Første gangs indtryk er at det er en flot side, gode farve overskueligt og med en god menu. Men det er lidt svært at sige så meget andet, da man ikke kan komme videre uden at logge ind, hvilket jeg ikke lige kan holde til. SÅ det er lidt svært at give mere kritik
Avatar billede microtec Nybegynder
11. november 2001 - 23:14 #18
LUK SÅ DET SPØRGSMÅL!!!

Det er folk som dig, der ødelægger Eksperten.
Vi bruger vores tid på at hjælpe dig ganske gratis. Så skal du også lukke spørgsmålet og uddele de lovede point når det ER besvaret.
Ellers bliver der ikke ved med at være \"eksperter\", der vil bruge tid på at hjælpe gratis.