Avatar billede donnyhus Praktikant
16. april 2008 - 22:01 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan undgås det at sidehoved/fod er nedtonet i print?

Hej

Når jeg printer er sidehoved/fod som standard nedtonet i forhold til resten af teksten - hvordan kan jeg få sidehovedet/foden til at stå ligeså klart som som resten af teksten?

(Word 2007)
Avatar billede leif Seniormester
16. april 2008 - 22:09 #1
Øhh hvad ? Når jeg printer mine dokumenter så er printet af sidefoden ikke nedtonet, det er da kun på skærmen
Avatar billede word-hajen Nybegynder
16. april 2008 - 22:14 #2
Hvis tekst i sidehoved/fod er nedtonet ift. resten af dokumentet, har du formateret teksten på anden måde end i resten af dokumentet.
Avatar billede donnyhus Praktikant
16. april 2008 - 22:44 #3
Hmmm ja, det er vist formateringen - der havde sneget sig en "standard" nedtoning ind - wordhaj, måske kan du så fortælle mig, hvordan jeg kan få sidefoden til ikke at stå som nedtonet når jeg ser det på skærmen?

Eks. hvis jeg skal maile dokumentet til X-person, så må vedkommende gerne kunne så sidehoved lige så tydelig som resten af teksten.

(hvordan er det nu jeg giver point - det er sgu lang tid siden :-)
Avatar billede atheist Nybegynder
16. april 2008 - 23:13 #4
Jeg kender ikke lige til nogen måde at undgå det på, men det er altid en god ide at lave dokumentet om til pdf når det skal sendes...

Jeg kan anbefale bullzip pdf-printer til det formål. Det skriver printet til en fil istedet for printeren.

Du får den der skal ha point, til at smide et svar i stedet for en kommentar, så kan du vælge hvem af svarene der skal ha pointene. Jeg har smidt et svar for eksemplets skyld.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
17. april 2008 - 08:51 #5
Du kan ikke undgå at se sidehoved/fod som nedtonet i Word, medmindre du vælger en anden visning end standard-visningen. Der er ingen nedtoning, hvis dokumentet vises i Full Screen Reading layout. Det er de færreste, jeg kender, der benytter den visning.

Ellers skal du - som atheist skriver - pdf'e dokumentet, hvilket jo heldigvis er ret nemt, når du har Office 2007. Der behøver du ikke "fremmede" pdf-writere, men kan installere MS's standard-komponent til Office. Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du gøre det ved at klikke på Office-knappen, vælge Gem som - der i menuen står der noget omkring at gemme i andre formater (vist som 3. punkt). Så bliver du ledt til en MS-side, hvor du kan installere PDF-writeren.