Avatar billede kcbuus Nybegynder
19. april 2008 - 09:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Åbne emails på 2 computere

Hejsa hvordan kan jeg komme til at læse mine mails i outlook 2007 på både min stationære, og min bærbar?

Jeg har problemet idag. At hvis jeg åbner dem på den bæbare så kan jeg hverjen se eller hente dem på den stationære. Og selvfølgelig gælder det også omvendt.

Det må man da kunne lave så det virker???

Hilsen Buus
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2008 - 09:32 #1
Du må lægge en kopi serveren
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2008 - 09:38 #2
funktioner,--> konti--->egenskaber Advanceret i i outlook ekspres
Avatar billede kcbuus Nybegynder
19. april 2008 - 09:40 #3
jamen det er ikke outlook ekspress jeg bruger.... det er outlook 2007
Avatar billede be_nice Juniormester
19. april 2008 - 09:44 #4
Uanset hvilken version du benytter så skal du indstille mailprogrammet til at gemme en kopi på den mailserver du henter post fra.
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
19. april 2008 - 09:47 #5
Du kan finde en vejledning fra Microsoft her:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP101024431030.aspx?pid=CH100622151030
/Be_Nice
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2008 - 09:58 #6
Der kan blive en del oprydning bagefter, så det er altid rart, hvis der er en anden konto, du kan tømme din server med. Et email-program der ikke gemmer en kopi på serveren ellers vil der bare blive flere og flere mails på din server
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2008 - 10:02 #7
http://www.incredimail.com/english/splash/splash.asp En løsning kunne evt være at installere dette lidt poppede program der er gratis og så evt kun bruge det til at tømme serveren. Det er hurtigt gjort
Avatar billede lawman Praktikant
19. april 2008 - 11:01 #8
I stedet for at bruge POP3, kan du bruge IMAP protokollen som efterlader en kopi på serveren. Det er nemt at sætte op i Outlook. Husk i og med du efterlader en kopi på serveren, kan du få et pladsproblem senere hen. Dette løses ved at lave en alternativ POP3 konto, som du kan sætte til at hente alt (manuelt(.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2008 - 11:14 #9
Hvis du slet ikke  bruger Outlook Ekspres, så kan du jo også bruge den til at tømme serveren med. Så vil det ikke være nødvendigt at at installere et alternativt program som jeg forslog tidligere. Men du skal sætte din Mikrosoft Outlook til at gemme en kopi på serveren
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 08:18 #10
Ingen respons?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 08:11 #11
Det kunne være spændende at høre, hvordan det hele endte. Får vi et var på det ?
Avatar billede be_nice Juniormester
23. april 2008 - 17:26 #12
Umiddelbart indikerer profilen at man ikke kan forvente at spørgsmålet lukkes - 8 oprettede spørgsmål og kun 1 der er afsluttet!
/Be_Nice
Avatar billede kcbuus Nybegynder
25. april 2008 - 06:28 #13
Jeg gjorde som be_nice skrev. Fulgte den vejledning der var på hans link.
Wupti så virker det fisme igen.

Det var sku dejligt. Nu virker min stationær som "Hoved computer". Når jeg sletter dem på den, så er de bare gon.

Takker for hjælpen herinde, til jer alle.
Avatar billede be_nice Juniormester
25. april 2008 - 07:55 #14
Rart at høre at du fik det til at fungere - tak for point og god weekend.
/Be_Nice