Avatar billede kcbuus Nybegynder
19. april 2008 - 15:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samme vista på flere pc'er, men med forskellige nøgler

Min niece har lige haft konfirmation. Hun fik en vældig acer bærbar. Men der ligger så meget forudinstalleret skrammel på den.
Hvis jeg tager en backup af den, med acers recovery kommer alt det skrammel jo med igen.
Jeg har selv en gyldig Vista 32 bit, kan jeg ikke bruge selve dvd skiven til at installere med. Men bruge den licens nøgle der fulgte med hendes computer?

Der fulgte jo ingen vista cd, med hendes pc

Hilsen Buus
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2008 - 16:05 #1
Det skal være samme type for at det virker.
Hvis hendes f.eks. er en OEM-version og din er fuld-licens (eller hvad det nu hedder) så tror jeg ikke det funker.
Sådan er det i XP, mon ikke det er det samme med Vista....
Avatar billede kcbuus Nybegynder
19. april 2008 - 16:11 #2
er ikke sikker på hvordan det egentlig fungere....

Men jo det lyder da meget lovende. Det er begge OEM versioner

Hilsen Buus
Avatar billede vejmand Juniormester
19. april 2008 - 17:23 #3
Mit bud er at det kan lade sig gøre, men jeg er desværre ikke sikker.  :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. april 2008 - 22:27 #4
Jeg ville ikke løbe an på at bruge hendes licensnøgle sammen med din dvd. Jeg er klar over, at en "jeg-starter-forfra" er bedre end en "jeg-rydder-op", men det ville jeg nok gøre.

Har i øvrigt selv en Acer med alt muligt pre-installeret (pænt irriterende), men det har jeg efterhånden fået ryddet godt ud i.
Avatar billede kcbuus Nybegynder
20. april 2008 - 12:04 #5
Jeg tog chancen igår... Og det virkede. Min dvd med vista, og hendes licens nøgle.
Nu er der sku ryddet op på den..

Hilsen Buus
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2008 - 14:40 #6
Oki, godt du fik det til at funke.  :-)

Send selv et "Svar" så spørgsmålet kan lukkes.
Avatar billede kcbuus Nybegynder
25. april 2008 - 06:30 #7
det må kunne gøres sådan her