Avatar billede snigermunken Nybegynder
21. april 2008 - 18:07 Der er 4 kommentarer

Død computer

Jeg købte en computer hos topdata her får en månedes tid siden.

Den har virket fejlfrit end til i søndags hvor skærmen pludselig var sort, jeg har ikke ændret noget på computeren, hverken hardware eller software eller drivers.

Da jeg tændte computeren gik der et minuts tid, og så beepede den 1langt og 3 korte, hvorefter jeg kunne høre at windows startede op.

Har tjekket skærmen og den virker fint. snakkede med topdata som fik mig til at tjekke om ram og grafik kort sad rigtigt i, og det gjorde det. fik besked på at sende ram og grafik kort til dem.

Lånte et grafik kort af en kollega idag og smed det i og fik samme fejl. ringede til topdata igen, og efter lidt snakken frem og tilbage prøvede jeg at smide mit grafik kort over i den anden pci-e slot og skærmen virkede, installerede drivere.

Computeren bad om at blive genstartet, og forsatte indstallationen, bad om at blive genstartet igen, og så var skærmen sort igen, efter et par forsøg med at genstarte begyndte den med det lange og tre korte beep.

Nu har topdatas telefon været optaget i over en time.
Avatar billede the_kloster Nybegynder
21. april 2008 - 18:35 #1
topdata har et meget dårligt ry!
- tjek lige om alle delene er splinter nye..
Avatar billede nva Praktikant
22. april 2008 - 08:08 #2
Avatar billede the_kloster Nybegynder
22. april 2008 - 13:09 #3
Husk at du har 2 års garanti på computeren! (:
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. april 2008 - 13:43 #4
Et windows installation med defect ram, så hjælper det ikke at ominstallere windows, en gang til med defect ram !!!

garanti reperation ( de udskifter ram )