Avatar billede hairam Nybegynder
22. april 2008 - 16:14 Der er 5 kommentarer

Læg log og data filer på andet drev.

Hej Alle

Jeg sidder med en SQL 2005 server, i den kan man sætte op hvor log og data filer skal ligges. Min problemstilling er at når jeg kalder SQL serveren fra et andet program (Microsoft Dynamics Navision 5.0) så foreslår den stadig at filer skal ligges på C:\program files\etc etc.
Jeg har søgt lidt omkring og man kan under installation ligge disse filer et andet sted.
Jeg har en anden SQL server hvor de har gjort det inde på, men idet at ham der har installeret den ikke arbejder ved os mere såååå.. Nogle der har nogle gode ideer derude?
Avatar billede hairam Nybegynder
22. april 2008 - 16:15 #1
Det skal lige nævnes at der i den installation ikke er sat specielle steder for log og datafiler op de står som blanke. I den ligger installationen på C: mens Log på D: og data på E:
Avatar billede isl19960 Nybegynder
22. april 2008 - 21:48 #2
Skal det forståes sådan, at der ikke er indtastet nogen sti når du i Management Studio kigger på egenskaberne for selve serveren og kigger på standard fil-placeringer ?

... ellers er der vel ikke noget i vejen for at lade Dynamics oprette databasen og så flytte filerne på plads efterfølgende ?
Avatar billede hairam Nybegynder
22. april 2008 - 23:00 #3
Yep der er ikke skrevet nogen sti ind i management studio.
Der er ikke noget i vejen for at oprette dem og derefter flytte dem, men det er det jeg prøver at undgå. Det værste er at jeg ved det kan lade sig gøre : )
Avatar billede bobber Nybegynder
23. april 2008 - 08:52 #4
Når du opretter ny database via Dynamics NAV 5.0 så burde du selv kunne rette i stien hvor den foreslår at den vil ligge filerne, uafhængig af hvor den som default har foreslået at lægge SQL data filer.

Så du kan jo fe.sk sætte data filerne til at lægge på  E:\data\test_Data.mdf og E:\data\test_1_Data.ndf  og Log filen til at lægge på D:\Log\test_Log.ldf

Som default foreslår den C: hvor den har installations filerne, men det skulle ikke forhindre dig i selv at bestemme via Dynamics NAV, dvs. du er ikke låst fast selvom du via Management Studio sætter "Database Default locations" for DATA til f.eks c:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\MSSQL.2\MSSQL\DATA
og for Log
c:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\MSSQL.2\MSSQL\LOG
Avatar billede hairam Nybegynder
12. maj 2008 - 13:23 #5
Det er lige præcis den default path som den angiver som jeg gerne vil have til at være som Default noget andet.

Det er selvfølgelig ikke noget problem i at ændre på hvor den skal ligge filerne, men hvis den selv foreslog det korrekte bibliotek så ville det sikre at den kom det rette sted og sørge for at en eller anden ikke kom til at ligge det på eksempelvis C: drevet.