Avatar billede bankboy Nybegynder
23. april 2008 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke indsætte PowerPoint i Excel

Jeg forsøger forgæves at indsætte en PowerPoint fil i et Excel ark i Excel 2003. Jeg gør følgende i Excel:

Jeg åbner et blankt excel ark.
Vælger: "Insert", "Object": En ny dialogboks kommer frem: "Object"

Her vælger jeg "Adobe Acrobat 7.0 Document" og trykker ok. Herfter vælger jeg min PowerPoint fil og trykker ok.

Herefter får jeg fejlen: "Cannot start the source application for this object"

Så tænker jeg, at hvis jeg starter PowerPoint op inden jeg starter Excel kan det jo være at Excel lettere kan starte applikationen. Men i stedet får jeg en ny fejlmeddelelse:

”Microsoft Office Excel is waiting for another application to complete an OLE action”

Den kan jeg så klikke “ok” til indtil jeg ikke gider mere. I stedet er jeg nød til via task manager at stoppe begge programmer.

Så hvordan får jeg en PowerPoint fil ind i mit Excel ark?

/Bankboy
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 15:23 #1
Et Adobe pdf ark er ikke en powerpoint applikation.

/JJ
23. april 2008 - 15:25 #2
Hvorfor vælger du "Adobe Acrobat 7.0 Document"??? - er præsentationen gemt i pdf-format?

Hvis det er en ppt-fil vælger du
Indsæt->Objekt, fanen 'Opret fra fil'
Klikker på knappen Gennemse, og vælger præsentationen.
Avatar billede philipaa Nybegynder
05. maj 2008 - 22:58 #3
Jeg plejer at kopiere objektet fra PowerPoint, og derefter indsætte det som objekt i Excel. For eksempel kopierer jeg et dias fra diasoversigten, skifter til Excel, og derefter vælger jeg Rediger-Indsæt speciel... I dialogboksen vælger Indsæt kæde, hvis jeg vil sammenkæde og dermed have mulighed for at åbne præsentationen fra Excel.
Avatar billede bankboy Nybegynder
06. maj 2008 - 10:11 #4
Jokkejensen og Erikjuul åbnede mine øjne. Det er dem man først bliver blind på. Jeg har da valgt helt forkert i menuen. Tak, tak.