Avatar billede covesen Praktikant
23. april 2008 - 21:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Link fra server

Hej
jeg har smidt et excel ark op på min WHS, ark som ligger på serveren bruger nogle referencer som ligger på mine computere.
når jeg åbner arket på serveren får jeg en fejlmelding at den ikke kan finde reference arket.
jeg er sikker på at arket tror at reference arket ligger på serveren, men ikke kan finde det.
min kode i server arket ser sådan her ud

Sub Prisopdatering()
'
' Prisopdatering Makro
'

    ChDir "C:\"
    ActiveWorkbook.ChangeLink Name:="C:\data.xls", NewName:= _
        "C:\data.xls", Type:=xlExcelLinks
    ActiveWorkbook.UpdateLink Name:="C:\data.xls", Type:=xlExcelLinks
End Sub

linket skal rettes til noget ala`
ChDir ´MYCOMPUTER` "C:\" , således at der linkes til computeren arket kører på.

nogle forslag?

Venlig hilsen
Chris
Avatar billede ladyhawke Novice
24. april 2008 - 07:58 #1
er der nogen god grund til at dine referenceark ikke ligger på serveren? fremfor spredt på lokale maskiner...
Avatar billede covesen Praktikant
26. april 2008 - 19:32 #2
Reference arkene skal ligge på hver computer, da data ikke er de samme
nogle forslag?
Avatar billede covesen Praktikant
04. januar 2012 - 16:21 #3
ingen svar