Avatar billede gundel Nybegynder
28. april 2008 - 16:29 Der er 3 kommentarer

Combobox - med link - flash8

Hej, jeg sidder og skal lave en Combobox, hvor man skal kunne vælge mellem forskellige aviser som så skal linke over til det repektive avis, jeg har sådan set fået oprettet boxen, men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal lægge linkene på henne??
Håber en eller anden kan hjælpe mig!

Jeg sidder i flash8
Avatar billede rosenberg Nybegynder
07. maj 2008 - 10:26 #1
Hej Gundel

Det er godt nok i den forkerte kategori du spørger, men what the hell!

Du skal bruge getURL.

Hvis du bruger knapper skal koden ligge på denne og se sådan ud:

on(release){
  getURL("http://www.dinadresse.dk, "_blank");
}

eller hvis du bruger movieclips sådan:

ditmovieclip.onRelease = function(){
    getURL("http://www.dinadresse.dk, "_blank");
}

håber du kan bruge det ;)

/rosenberg
Avatar billede gundel Nybegynder
07. maj 2008 - 10:52 #2
Men hvis jeg laver det som knapper eller movieclip, så skal jeg vel ikke bruge den der combobox eller hvad?
Avatar billede rosenberg Nybegynder
07. maj 2008 - 11:02 #3
doh - min fejl ;)

I flash trykker du F1 - og søger efter combobox, kommer super meget nyttig information.
Har desværre ingen erfaring med disse components.
/rosenberg