Avatar billede sfsoeren Novice
29. april 2008 - 09:05 Der er 1 løsning

Views linket fra min SQL database til Access vises ikke rigtigt

Hej

Jeg har flere gange oplevet, at mine Views - som er linket fra en SQL database over i MS Access - ikke vises rigtigt.

Når jeg åbner View'et i Access, så vises flere af kolonnerne de samme data i alle rækkerne - og jeg ved med sikkerhed at alle data er forskellige, hvilket jeg kan se når jeg åbner samme View i MS SQL Server Management Studio.

Jeg kan "løse" problemet i Access hvis jeg laver åbner Viewet via en Query i Access. Jeg laver så en GROUP BY på alle oplysningerne fra Viewet, og så viser Access nu de rigtige oplysninger.

Denne løsning er ok så længe jeg kun skal se oplysninger, men er et problem når jeg ønsker at kunne opdatere oplysninger tilbage via mit View.

Er der nogen som kender en løsning på dette problem?
Avatar billede sfsoeren Novice
30. april 2008 - 11:40 #1
Har selv fundet løsningen. View'et skal blot indekseres korrekt når den linkes i Access.