Avatar billede mccannon Nybegynder
30. april 2008 - 10:01 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Css/style problem med masterpage

Hej

jeg er lidt ude at svømme, for jeg fatter ikke hvorfor mit stylesheet ikke slår igennem.

Jeg har en masterpage, en default.aspx i roden og en login.aspx i en undermappe.

Jeg har prøvet med themes og link til stylesheet. Det virker bare ikke.  Det virker fint i designview i VS 2005.

Nogen som har nogle gode foreslag til hvordan jeg kan får det til at virke ?
Avatar billede simsen Mester
30. april 2008 - 10:17 #1
Er det i din default.aspx eller din login.aspx stylesheet'et ikke slår igennem?
Avatar billede mccannon Nybegynder
30. april 2008 - 10:21 #2
min login.aspx
Avatar billede simsen Mester
30. april 2008 - 10:37 #3
Nu er jeg lidt i tvivl - bruger du .net's Themes eller bruger du css fil?
Avatar billede simsen Mester
30. april 2008 - 10:48 #4
Nå anyway........

bruger du css er løsningen:

I Masterpage filen linker du til dit stylesheet:
<link href="cssFront.css" rel="stylesheet" /> imellem <head></head> tagsene.

På din login side, skal du så linke korrekt til den korrekte masterpage fil i direktivet:

MasterPageFile="~/mpFront.master"

Og så når du har brug for at bruge noget du har lavet i din fil - henviser du til klassen i css filen sådan her:
<div class="test">Hej</div>

Themes opsætning er - du opretter en Theme.

På din MasterPage fil tillader du Themes ved at skrive sådan i direktivet:
EnableTheming="true"

I din login side - skriver du følgende i direktivet:
Theme="XXX" (hvor XXX er navnet på den Theme fil du har oprettet)

Nu kan du bruge Themes, når du har brug for det:
<asp:Label SkinID="Red" ID="Label1" runat="server" Text="Label">Hej</asp:Label>
Avatar billede simsen Mester
30. april 2008 - 10:49 #5
Er ovennævnte ikke hjælp nok, må du komme med noget kode.....
Avatar billede mccannon Nybegynder
30. april 2008 - 12:30 #6
Hej Igen

Jeg bruger en css fil - det jeg har prøvet at bruge er stylesheettheme, altså ikke det som kun hedder theme.

Sådan ser min masterpage ud:

<%@ Master Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="DefaultMaster.master.cs" Inherits="masters_DefaultMaster" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
<link href="../Style/logstyle.css" rel="Stylesheet" />
    <title>My Log</title>
</head>
<body>
    <form id="MasterForm" runat="server">
        <div id="divHeadContainer">
                <asp:Label ID="lblHeadTxt" runat="server" Text="Phone Log Tool" CssClass="HeadTxtStyle"></asp:Label>
        </div>
        <div id="divNavi">
            <asp:contentplaceholder id="ctpNavi" runat="server">
                <asp:TreeView ID="tvMenu" runat="server" DataSourceID="smMenu"></asp:TreeView>
                <asp:SiteMapDataSource ID="smMenu" runat="server" SiteMapProvider="XmlSiteMapProvider" />
            </asp:contentplaceholder>
        </div>
        <div id="divCont">
            <asp:contentplaceholder id="ctpCont" runat="server"></asp:contentplaceholder>
        </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede simsen Mester
30. april 2008 - 16:03 #7
Du skrev kl. 10:01:42 at din masterpage og din css lå i samme bibliotek....... så kan referencen heller ikke være:
<link href="../Style/logstyle.css" rel="Stylesheet" />

Så skal linket ligne noget a'la dette her:

<link href="logstyle.css" rel="Stylesheet" />

Hvis du har din stylesheet liggende i en mappe der hedder Style skal linket være:
<link href="Style/logstyle.css" rel="Stylesheet" />
Avatar billede mccannon Nybegynder
30. april 2008 - 21:01 #8
hmm kan godt se jeg har forklaret det lidt mærkeligt.

1.: i roden ligger der en default.aspx
2.: i undermappen "style" ligger css filen
3.: i undermappen "login" ligger login.aspx
4.: i undermappen "masters" ligger min masterpage
Avatar billede mccannon Nybegynder
01. maj 2008 - 09:21 #9
jeg giver op . kan ikke få det skod til at virke

suk
Avatar billede mccannon Nybegynder
01. maj 2008 - 09:39 #10
Aha

Søgte en sidste gang på nettet og fandt dette:

http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2006/01/31/437027.aspx

rart at vide ik ? :)

Anyway - tak for hjælp simpsen