Avatar billede gabi Novice
30. april 2008 - 19:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Connectingstring ASP til Access 2007

Jeg har en ASP-fil som connecter sådan til en database i Access 2003

<%

'Databaseforbindelse
set conn = server.createobject("ADODB.connection")
conn.Open "DBQ=" & server.mappath("../db/maskiner.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

SQL = "select * from maskinliste order by Kategori"
set RS = conn.execute( SQL )

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

%>

Det fungerer fint.

Mit spørgsmål går på at jeg nu har fået Office 2007 og dermed Access 2007.

Her gemmes databasen som .accdb

Jeg har ledt på nettet efter en connectstring og fandt da også noget her http://www.connectionstrings.com/?carrier=access2007
men jeg ved ikke nok om det til at kunne rette min connectstring til.

Er der nogen der kan hjælpe så jeg ikke behøver at gemme min database i en "gammel" version - 2003?
Avatar billede bondester Nybegynder
01. maj 2008 - 09:21 #1
Du skal sikre dig at din udbyder har installeret OleDB driveren v. 12...
Den kan findes her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7554F536-8C28-4598-9B72-EF94E038C891&displaylang=en

Derefter burde følgende virke:
Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=C:\myFolder\myAccess2007file.accdb;Persist Security Info=False;
Avatar billede gabi Novice
01. maj 2008 - 11:07 #2
Hmm - jeg har lige tjekket hos web10 og her står sådan, men jeg ved ikke om det har noget med emnet at gøre:

Nedenstående komponenter er installeret på alle windowsserverne.

Components:
AspUpload3.0.0.3
AspSmartUpload 3.x
AspImage 2.x
W3 Jmail4.4
MyODBC-3.51.12
ODBC.NET

SP:
Jet Sp8
MDAC 2.8

Kode eksempler kan ses på http://taxx.talkactive.net/poc, er du f.eks. på serveren ta15 kan du se eksempler på http://ta15.talkactive.net/poc

Hvis jeg forstår det rigtigt er der ikke installeret OleDB driver v.12

Jeg har lige for at sikre mig sendt en forespørgsel til web10 support, det er jo lidt ærgeligt at jeg er nødsaget til at gemme databasen som .mdb

Hvis jeg skal bruge den kode du har skrevet - gider du så lige at skære det ud i pap for mig.

Min kode ser jo nu sådan ud, og det jeg gerne vil vide præcis er hvilken tekst der så skal skiftes ud med din tekst.

<%

'Databaseforbindelse
set conn = server.createobject("ADODB.connection")
conn.Open "DBQ=" & server.mappath("../db/maskiner.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

SQL = "select * from maskinliste order by Kategori"
set RS = conn.execute( SQL )

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

%>
Avatar billede bondester Nybegynder
01. maj 2008 - 22:49 #3
Din forbindelse ville så komme til at se sådan ud:
<%

'Databaseforbindelse
set Conn = Server.Createobject("ADODB.connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=" & server.mappath("../db/maskiner.mdb") & ";Persist Security Info=False;"

SQL = "select * from maskinliste order by Kategori"
set RS = conn.execute( SQL )

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

%>

Du kunne jo prøve at gemme databasen som 2003 format og se om det så virkede!
Avatar billede gabi Novice
02. maj 2008 - 09:57 #4
Du mener vist som 2007 - ja, det vil jeg prøve. Kunne bare ikke før jeg vidste præcis hvad jeg skulle skrive i conn.

Tak for hjælpen - nu prøver jeg det lige, når jeg kommer hjem og så sender du mig bare et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede gabi Novice
02. maj 2008 - 11:29 #5
Jeg har fået dette svar fra Web10 - sååå:

Den driver har vi ikke installeret, så du er nødt til at benytte den gamle mdb udgave i stedet - eller endnu bedre MySQL :-)
Avatar billede bondester Nybegynder
03. maj 2008 - 19:39 #6
Web10 er desværre ikke altid helt med på noderne når det drejer sig om nytænkning...
Office 2007 har jo efterhånden været der et stykke tid ;-)
Avatar billede gabi Novice
04. maj 2008 - 20:33 #7
Nej, men det kommer vel, det kan de nok ikke helt undgå. Programmet er jo kommet for at blive, - går jeg ud fra.