Avatar billede harlis Nybegynder
01. maj 2008 - 20:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man lodret tekst, under vandret tekst

Hej.

Jeg er igang med at lave et lille opslag, som skal op og hænge på opslags tavlen, hos den lokale købmand..

Jeg har lavet selve opslaget, men jeg ønsker at lave sådan nogle "riv af slipper" med mit navn og telefon nr. på, nede i bunden af arket - så man lige kan hive en slip af, og tage nr. og navn med hjem... Teksten skal stå lodret!

Det er så her jeg går i stå!

Har prøvet at sige "indsæt tekstboks" og derefter rotére teksten, men med det samme jeg retter i størrelsen, eller tilføjer endnu en tekstboks, så hopper boksene op midt i teksten... Desuden kommer der ramme omkring teksten, hvilket jeg ikke ønsker!

Håber det kan lade sig gøre i Word, da jeg ikke ligefrem er den største haj i excel..

Ved det kan lade sig gøre i et eller andet program , da diverse opslags tavler bugner af den slags..

Det er et meget vigtigt opslag, så jeg bliver meget glad for et evt. svar! :o)

Mvh
01. maj 2008 - 20:19 #1
Du skal bruge Textbox - Roter tekst - Centrer ...
Der er også mulighed for at sætte kanten/rammen til "usynlig" ...

"...så hopper boksene op midt i teksten..." - hvad mener du her ?
Avatar billede harlis Nybegynder
01. maj 2008 - 20:30 #2
Jeg mener, at med det samme jeg laver box 2 eller ændrer i tekstboksens størrelse (ved at hive i kanten), så "smutter" tekstboksen op, mit i mit opslag...

Altså op midt i al teksten, og det er jo ikke så praktisk ;o)
Avatar billede harlis Nybegynder
01. maj 2008 - 20:31 #3
Må også hellere lige tilføje, at det er planen at der skal være "ryk af slipper" hele vejen på tværs af papiret, nede i bunden.. Så det skal være muligt at placere flere tekstbokse op af hinanden, med lodret skrift, uden at det skaber konflikter nogen steder..
Avatar billede harlis Nybegynder
01. maj 2008 - 20:34 #4
Eksempel:

M 9  M 9  M 9  M 9
I 9  I 9  I 9  I 9
G 9  G 9  G 9  G 9    Og så videre.. Hele vejen på tværs af papiret
  9    9    9    9
Avatar billede vejmand Juniormester
01. maj 2008 - 20:37 #5
Når du har lavet én, højreklik på den -> Kopiér -> Højreklik -> Sæt ind (Så mange gange som du ønsker)
Træk dem på plads.
Rammen kan også fjernes ved at højreklikke på rammen.
Avatar billede harlis Nybegynder
01. maj 2008 - 20:38 #6
Har lige prøvet endnu engang..

Boks nr. 1 går fint - nu også uden rammer, men med det samme jeg skal lave flere, så går det altså helt galt..
Avatar billede vejmand Juniormester
01. maj 2008 - 20:40 #7
Bare tag fat med musen, og træk dem der hen hvor du ønsker.
Avatar billede harlis Nybegynder
01. maj 2008 - 20:52 #8
Nu begynder det at ligne noget.. :o)

Er det noget med at man også kan få noget specielt papir til sådanne opslag?

Mener at have set flere opslag, hvor der vandret er "afmærket" hvor man skal rykke.. Dvs. at der er lavet en "stiplet linie"..

Hvis I vil svare, så skal jeg udlevere nogle points ;o)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. maj 2008 - 21:04 #9
Den stiplede linie laver du selv.
Vis -> Værktøjslinjer -> Tegning
Klik på "streg" på værktøjslinjen -> Klik hvor stregen skal starte, hold venstre museknap nede og klik hvor stregen skal stoppe.
Marker linjen -> Formater den stiplet.....
Avatar billede harlis Nybegynder
01. maj 2008 - 21:13 #10
Kanon - det har du bare styr på! :o)

Mange, mange tak!
Avatar billede vejmand Juniormester
01. maj 2008 - 21:36 #11
Velbekomme.  :-)

karise_larry >> Vil du ha' halvdelen af pointene?
01. maj 2008 - 21:43 #12
... det er bare OK ...
(Jeg var lige optaget...)