Avatar billede covesen Praktikant
04. maj 2008 - 20:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift til standardprinter

Hej

Jeg har denne macro til at printe ark1 ud og derefter klistermærke på dymoprinteren.

Jeg har et problem, som jeg ikke kan løse.

Når jeg har printet bliver dymoprinteren "hængende", som standard printer og derfor skal jeg lukke arket og åbne det igen.

Her er koden.

Sub Printlabels()
'
' Printlabels Makro
'

    ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
    Sheets("Klistermærker").Select
    Application.ActivePrinter = "DYMO LabelWriter Twin Turbo på Ne03:"
    ExecuteExcel4Macro _
        "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,""DYMO LabelWriter Twin Turbo på Ne03:"",,TRUE,,FALSE)"
    Sheets("Arbejdsseddel").Select
    Application.ActivePrinter = "Lexmark C510 PS (MS) på Ne02:"
End Sub

Som i kan se skifter den tilbage til Lexmarken i koden, men den vil ikke gøre det "i virkeligheden". jeg har prøvet at printe fra dymoen først, men så bliver den ved mad at dymoprinte ark1 også.

Har i nogle bud?

Venlig hilsen
Chris
Avatar billede kabbak Professor
04. maj 2008 - 21:08 #1
Prøv med

Sub Printlabels()
'
' Printlabels Makro
'

Oldprinter = Application.ActivePrinter
    ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
    Sheets("Klistermærker").Select
    Application.ActivePrinter = "DYMO LabelWriter Twin Turbo på Ne03:"
    ExecuteExcel4Macro _
        "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,""DYMO LabelWriter Twin Turbo på Ne03:"",,TRUE,,FALSE)"
    Sheets("Arbejdsseddel").Select
    Application.ActivePrinter = Oldprinter
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
04. maj 2008 - 21:10 #2
Prøv med

Sub Printlabels()
'
' Printlabels Makro
'

Oldprinter = Application.ActivePrinter
    ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
    Sheets("Klistermærker").Select
    Application.ActivePrinter = "DYMO LabelWriter Twin Turbo på Ne03:"
    ExecuteExcel4Macro _
        "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,""DYMO LabelWriter Twin Turbo på Ne03:"",,TRUE,,FALSE)"
    Sheets("Arbejdsseddel").Select
    Application.ActivePrinter = Oldprinter
End Sub
Avatar billede covesen Praktikant
04. januar 2012 - 16:24 #3
korrekt