Avatar billede chris Nybegynder
09. maj 2008 - 21:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HD vil ikke mounte mere

Jeg har en Seagate ekstern HD, som jeg til dagligt benytter på min arbejdsstation, som er WIN XP.

Tog disken med hjem for at overfører nogle filer til min MACBook.

Da jeg mountede den i min MAC, kunne jeg se alle filerne. Men min MAC stod og arbejde på livet løs. (ved ik hvad den lavede).

Men jeg begyndte at kopiere filer fra den eksterne til min MAC.  Og der gik den i stå.  Så jeg blev nød til at holde sluk-knappen nede i 4 sek for at tvinge den ned.

Da den bootede op igen, sagde den i MAC "cannot regonize the disk".

Har så prøvet den på min kærestes bærbar PC, og der siger den : "The disk is not formated, do you want to format it now"

Hva faen gør jeg ?
Avatar billede haverslev Novice
09. maj 2008 - 21:59 #1
Du har muligvis mistet din partitionstabel:
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede chris Nybegynder
09. maj 2008 - 23:14 #2
TestDisk klarede sgu opgaven... den rettede op på min MBR som åbenbart var ødelagt.

Så lærte man da at : Brug ikke samme eksterne HD til både MAC og PC.

Haverslev : Skriv lige som svar...
Avatar billede haverslev Novice
10. maj 2008 - 06:40 #3
Godt det viekede :-)
Avatar billede chris Nybegynder
10. maj 2008 - 14:34 #4
ja....og tusind tak !