Avatar billede jonashn Nybegynder
10. maj 2008 - 11:42 Der er 1 løsning

Treeview DNS: Redirecte et eller alle domæner til lokal webserver

Jeg har lige installeret Treewalk DNS på min Windows Vista Ultimate maskine (2.5 Ghz
Intel Core 2 duo Penryn 9300, 4GB ram).

Jeg har konfigureret den som forward-first til Open DNS' server.
På den måde regnede jeg med at jeg kunne bruge mine eksisterende OpenDNS "shortcuts", men det er ikke tilfældet.

Nu har jeg fået en "sjov" ide:
Hvad hvis jeg kunne redirecte alle requests til google.dk til en server, som kører på 127.0.0.1:8080?
Denne kunne så vise en eller anden sjov side:)

Eller lade ALLE urls redirecte til en server, som kører på localhost, og som kræver at brugeren er logget ind før internettet kan bruges.

Eller, som en tredie mulighed kunne jeg lave en fiktiv URL, f.eks. login.dns, som ville redirecte til samme server  på 127.0.0.1. Denne side ville vise en side i PHP + HTML som ville prompte for et password. Når formen submittes, og hvis pw'et var korrekt, ville nogle "shortcuts", blive aktiveret, ala hvis man skrev "gm"  ville man blive redirected til "mail.google.com".

Ideen er, at kun en af brugerne af maskinen kan benytte genvejene; Modsat hvis man brugte OpenDNS's løsning, hvor de virker fra alle brugere.

Jeg håber at i kan svare på nogle af mine spørgsmål, eller give eksempler eller links til guides til BIND som er lidt mere forståelige end "standard"-manualen.

Mvh. Jonashn
Avatar billede jonashn Nybegynder
12. maj 2008 - 08:20 #1
fandt også ud af den selv.