Avatar billede bone Nybegynder
10. maj 2008 - 17:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Track view (Curve Editor)> Float Script> Henvise til "self"?

Hej eksperter!

Jeg leger lidt med at modellere en bro, og vil gerne hurtigt kunne ændre antallet og placeringerne af de wires, der går fra pylonerne til brodækket.

Det havde jeg tænkt mig at gøre ved først at lave én wire, pege den i retning af bro-pylonens top vha. en lookat controller til rotation og til sidst ændre højden vha. et script i curve editor.

P.t. udregner jeg det blot længden af den vektor, der kører fra wiren (som har sin pivot i bunden) og op til en dummy, Brotop01:

obj = $Wire01
tar = $Brotop01
result = ((obj.position.x - tar.position.x)^2 + (obj.position.y - tar.position.y)^2 + (obj.position.z - tar.position.z)^2)^0.5

Men jeg vil gerne kunne lave nogle hurtige kopier af denne wire med f.eks. Array - og der vil jeg jo komme i problemer med længden, idet de nye wires, Wire02, Wire03 etc. alle vil indeholde scripts, der henviser til Wire01's position.

Så det jeg søger er en kommando, der henviser til det aktuelle object - "self" om man vil.
Lidt á la dollartegnet ($), men henvisningen skal også virke uden at objektet skal være den aktuelle selection.
Avatar billede bone Nybegynder
11. maj 2008 - 14:29 #1
For evt. interesserede har jeg indtil videre nødtørftigt strikket følgende script sammen:
------
for i in selection do
    (
        i.height = ((i.position.x - $Brotop01.position.x)^2 + (i.position.y - $Brotop01.position.y)^2 + (i.position.z - $Brotop01.position.z)^2)^0.5
        )
-------
Som jeg kører efter at have kreeret og valgt samtlige wires - men det tiltaler mig nu ikke synderligt at skulle gøre det på denne måde, så jeg vil stadig gerne have forslag til at få det kodet i track editoren.

Efter at have googlet lidt på må og få omkring problemet har jeg fået det indtryk, at kommandoen "this" som blev indført i R6 måske vil kunne løse problemet - men jeg har endnu ikke haft succes...
Avatar billede bone Nybegynder
18. maj 2008 - 17:14 #2
Lukker