Avatar billede soren01 Novice
12. maj 2008 - 12:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Installation af HP color laserjet 2550n printer

Hej alle sammen.

Jeg har købt en brugt laser printer, som jeg har store problemer med at få til at virke. Først prøvede jeg at installer den med den tilhørende cd der var med printeren(Hp color Laserjet 2700 series). Når jeg kom til det sted i installationen hvor jeg skulle sætte USB stikket i, skete der ikke noget. Computeren registrede godt nok at der var kommet et nyt stykke hardware og at det var en Hp laserjet 2550, men installations programmet opdaget det ikke.
Så afinstallerede jeg printeren og prøvede igen uden held (ca. 10 gange!!!!(hvor computeren havde været slukket eller genstartet))
Derefter prøvede jeg at tilføje en ny printer, via kontrolpanelet. Jeg hentede de nyeste PCL6 drivers til printeren og printeren blev også fint tilføjet. Jeg kan bare ikke skrive ud på den? Jeg har hentet HP's Easy Printer care, her kan jeg se status på tonerne og at drivers, papir i bakken osv. er ok, men jeg kan ikke skrive noget ud på den?

Jeg køre den på en ældre pc'er med windows XP sp2. Min computer undstøtter kun USB 1.1. Er det et problem?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. maj 2008 - 13:55 #1
Dit problem er, at du har en forkert CD (Det burde være logik, at LaserJet 2700 serien ikke er lig en 2550, der jo er i 2500 serien.... Du har dermed tilsluttet printeren, uden de rette drivere har været i, og dermed kan systemet ikke finde de rette drivere.

Men nu, du har installeret de rette drivere, burde du kunne slette printeren, tage printeren fra USB-stikket, og genstarte. Ved at sætte printeren i USB-porten, burde den nu opdage den ny hardware - og når du nu har de rette drivere, skulle den kunne installeres.

Har du på et tidspunkt svaret, at du ikke ønsker at installere driveren til enheden, skal du ind i enhedshåndteringen. Her vil der sikkert være en USB-enhed med et gult udråbstegn. Slet denne og højreklik på den "øverste" enhed, og vælg her "søg efter ny hardware" - så skulle det også virke...
Avatar billede soren01 Novice
11. januar 2011 - 17:18 #2
Lukket