Avatar billede smasherdk Novice
12. maj 2008 - 23:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

BSOD hele tiden.

Har et lille problem med min server, den går kold i winxp hele tiden, og andre gange kommer der blå skærm.
De første blå skærme der kom, var med en fejlkode som efter nogle søgninger på google burde være ram problemer, men nu har jeg kørt memtest (fra ultimate boot cd) 3 døgn i træk, der var INGEN fejl. Og har kørt en cpu test i godt 2 døgn, heller ingen problemer der.

Har prøvet en windows repair i dag, men det er det nærmest blevet værre af.

Her er et af de seneste bsod :
[URL=http://img12.imagevenue.com/img.php?image=27298_Server_BSOD_122_1024lo.jpg][IMG]http://img12.imagevenue.com/loc1024/th_27298_Server_BSOD_122_1024lo.jpg[/IMG][/URL]

Der er kun et bundkort i den, et d-link netkort og et gfx kort.
Netkortet har jeg prøvet at bytte ud med et andet nøjagtig magen til, så burde ikke være der problemet er, har dog ikke prøvet at sætte et andet gfx kort i den endnu.

Ved ikke om i har et bud på hvad der kan være galt ud fra det billede af BSOD.
Avatar billede smasherdk Novice
12. maj 2008 - 23:36 #1
Avatar billede smasherdk Novice
12. maj 2008 - 23:39 #2
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. maj 2008 - 01:26 #3
Prøv denne: http://support.microsoft.com/?kbid=293078

Du vil helt sikkert opleve, at den kører upåklageligt i fejlsikker tilstand.
Avatar billede smasherdk Novice
13. maj 2008 - 11:42 #4
Det gamle gfx kort jeg havde i var et AGP Diamond Viper 330, prøvede at sætte et PCI Viper 330 i, det hjalp ikke. Så prøvede jeg med et helt andet kort, et GeForce 440 MX, V7100 og installerede de nyeste Nvidia drivers der passede til det kort.

Og så kom der efter ret kort en anden blå skærm : http://img21.imagevenue.com/img.php?image=71620_Server_BSOD2_122_1007lo.jpg

Skal jeg prøve at installere windows helt forfra eller hvad gør jeg? :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. maj 2008 - 11:47 #5
Kan den køre ordentligt i fejsikker tilstand ? ?
Avatar billede smasherdk Novice
13. maj 2008 - 12:03 #6
Ser ud til at køre fint. Før når jeg ind på www.nvidia.com så gik den kold med det samme, det gør den ikke i "fejlsikret tilstand med netværk"
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. maj 2008 - 12:25 #7
I mit link er der også en workaround. Har du prøvet den i normal boot. Den fjerner godt nok hardware accelerationen i grafikkortet. Hvis det hjælper, er det helt sikkert driveren der fejler, og du må enten finde en driver der fungerer, eller anskaffe dig et nyt grafikkort med fungerende driver.

En geninstallation af windows på nuværende tidspunkt mener jeg er at overgøre det.
Avatar billede smasherdk Novice
13. maj 2008 - 12:29 #8
Jeg har jo lige smidt et helt andet gfx kort og installeret Nvidia's detonator.
Men skulle måske have afinstalleret det gamle kort og driver først.

Før var der bare Diamond Viper 330 kort med dertil hørende standard windows driver.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. maj 2008 - 12:31 #9
Ja. afinstaller gamle drivers først. sluk maskinen, og sæt det nye kort i, og start den op, hvorefter nye drivers kan installeres.
Avatar billede smasherdk Novice
13. maj 2008 - 12:46 #10
Satte det gamle AGP Viper kort i, startede windows normalt op, afinstallerede gfx kortet, slukkede, satte det GeForce 440 MX i, startede windows normalt op, men inden jeg kunne få installeret driveren var windows frosset, ingen blå skærm.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. maj 2008 - 13:03 #11
Du skal nok have den sat ned til vga opløsning inden du tager det gamle kort ud, ellers vil den jo forsøge at generere sidste kendte opløsning med det nye kort.
Avatar billede smasherdk Novice
13. maj 2008 - 13:19 #12
Jeg skal starte windows op i "vga-tilstand" og så prøve at installere nvidia detonator?
Avatar billede smasherdk Novice
13. maj 2008 - 13:31 #13
Lige umiddelbart ser det ud til at køre, men nu lader jeg den lige stå tændt mens jeg tager på arbejde, så må vi se :-)
Avatar billede smasherdk Novice
13. maj 2008 - 23:16 #14
Serveren kørte stadig da jeg kom hjem nu her. Og folk har været logget på ftp serveren bare lige for at tjekke om den stadig var oppe at køre. Så tror det har hjulpet.

Tror ikke engang det var selve gfx kortet der er defekt, men nærmere driveren. Det kræver sikkert en geninstallering for at få det til at virke perfekt igen, så beholder bare det GeForce 2 kort i.

For det PCI viper 330 ved jeg i hvert fald virker i andre computere, men gjorde det hellere ikke i serveren, da det var samme driver.
Men indtil videre ser det ud til at køre fint.

Så skal jeg bare have installeret ALLE windows updates igen ;)
Tror jeg prøver lykken med SP3 selvom enkelte har problemer med den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. maj 2008 - 10:31 #15
Jeg er også af den overbevisning at det var driveren der lavede kuk i det.

Da SP3 endnu ikke kommer automatisk i windows update, ville jeg undlade at installere denne. Vent dog indtil Microsoft er så tilfreds med den, at de sætter den på windows update.
Avatar billede smasherdk Novice
14. maj 2008 - 10:38 #16
Den har da været på windowsupdate i et stykke tid?  Har den her i hvert fald.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. maj 2008 - 11:33 #17
Pussigt, for den er der ikke endnu til min bærbare der kører XP.

Jeg har ser SP3 til Office pakken. Det er alt.
Avatar billede smasherdk Novice
14. maj 2008 - 12:29 #18
Den har været der i en uges tid hos mig, både på dansk og engelsk. Har også læst om mange andre der har installeret den :-)

Har installeret den på serveren nu, så der var kun 3-4 updates efter den. Det var lækkert :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. maj 2008 - 13:37 #19
Lyder godt :-)
Avatar billede smasherdk Novice
14. maj 2008 - 23:00 #20
Næh, nu er den begyndt at gå kold igen. Om det så skyldes SP3 eller hvad, det ved jeg ikke :(