Avatar billede dragonbook Nybegynder
16. maj 2008 - 19:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Genkende google translate

Hej

Jeg benytter google translater så brugerne på siden kan oversætte siden til andre sprog, når jeg gør dette kommer url'en til at se ca. sådan ud:

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=www.minside.dk

Kan man på nogen måde lave et lille script der tjekker om siden bliver oversat af google?

Dvs. hvis man ser siden unden brug af google skal der ikke stå noget.
Hvis man bruger siden igennem google skal der stå "Bemærk siden er oversat af Google Translater"...

Kan man på nogen måde fange url'en og evt. genkende at den er oversat med http://translate.google.dk ?
Avatar billede Slater Ekspert
16. maj 2008 - 19:44 #1
if (location.href.indexOf("translate.google.") >= 0) {
  ...
}
?
Avatar billede dragonbook Nybegynder
17. maj 2008 - 10:02 #2
Lækkert, mange tak, det virker fint...

Smid lige et svar så er der point :-)
Avatar billede Slater Ekspert
17. maj 2008 - 10:09 #3
Gerne :)