Avatar billede kittyhawk Novice
19. maj 2008 - 20:40 Der er 1 løsning

Legetøjsbiler fra 60 og 70érne

Hej
Hvis der er nogen, der ved rigtig meget om små legetøjsbiler fra 60érne og 70érne, så vil jeg gerne have lidt hjælp.

Jeg havde selv nogle "hot wheels" biler til "matchbox superfast" baner og iøvrigt bare til at lege med som barn, dog havde jeg en helt speciel bil, en porsche, tror jeg nok, jeg ved ikke helt hvilket mærke muligvis matchbox, denne lille bil kunne skilles ad i 4 dele ved hjælp af en specialnøgle, der fulgte med disse typer af biler, man kunne først skille overdel fra undervogn og derefter tage begge aksler, med hjul, af undervognen.
Hvilket mærke var disse biler, hvad kaldtes de og hvor finder man dem idag (brugte).

Med venlig hilsen

BT
Avatar billede kittyhawk Novice
20. maj 2008 - 13:18 #1
Hej
Jeg ikke fået nogle indlæg her, men har fundet løsningen andensteds.
Så til information, hvis nogen har samme interesse, så hedder den type biler "Corgi rockets" og kan findes på ebay og qxl, dog kun sjælden med nøgle.

Med venlig hilsen

BT