Avatar billede oldschool Nybegynder
23. maj 2008 - 13:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Custom usb input device

Hey eksperten!

Jeg er i gang med et projekt på min skole, som kort forklaret går ud på at koble et tetris spil sammen med nogle dynamiske login data. For at vise projektet bygger vi en prototype i AS3.

I den forbindelse skal vi bygge et "oversize" arkade joypad som skal  styre spillet. Vores tetrisspil styres nu af piletasterne på tastaturet, men vil vil meget gerne bygge vores eget.

Nogle der har nogle gode idéer til hvordan vi kunne gøre det?

Er det nemt at skille et tastatur ad og bygge knapperne ind i vores store joypad eller hvordan?

Ville være super fedt med nogle inputs :)

Thanks!
Avatar billede mash Mester
23. maj 2008 - 21:17 #1
den nemme løsning er at tage et gammelt tastatur, skille det af og lodde ledninger på bundprintet der hvor de knapper du bruger sidder, eller købe et billige joypad og gøre det samme.

Det er muligt at lave til com porten osse, men så skal man probe den hele tiden for at se om der er ændringer, jeg ville bruge et gammelt/billigt tastatur har selv lavet et engang virker ok, er nogle problem hvis man bruger for mange knapper på samme tid(kræver en længere forklaring men er fordi at man tænder linjer i et gitter på x og y hvilket gør visse taste tryk giver samme værdi, har ikke noget at sige til det i vil bruge det til)
Avatar billede oldschool Nybegynder
25. maj 2008 - 16:21 #2
Tak for dit svar :)

Tror vi kaster os ud i at skille et gammelt tastatur ad...

Smid lige et svar (venter lige og ser om der dukker flere indlæg op)
Avatar billede mash Mester
25. maj 2008 - 17:14 #3
:-)
Avatar billede oldschool Nybegynder
28. maj 2008 - 11:07 #4
Der sker vist ikke så meget mere her :)

Måske skriver jeg igen hvis det går helt galt..

Men tak for hjælpen!
Avatar billede mash Mester
28. maj 2008 - 15:00 #5
jep du skriver bare :-)