Avatar billede nyhuus Nybegynder
26. maj 2008 - 09:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opret nye "felt" ligesom UserName

Hej.

Jeg søger en måde hvorpå man kan "oprette" et nyt felt hvor man kan fx have tlf nr. i, det skal fungere på samme måde som når man taster sit navn og initiealer ind under bruger info, også man bruger feltet UserName til at udksrive det med i dokumentet.

Grunden til jeg skal bruge det er at der er flere bruger af samme skabelon der skal have hver sit navn, nr, init.

På forhånd mange tak for hjælpen
26. maj 2008 - 09:52 #1
Ud fra din beskrivelse kan jeg ikke forstå, at du har behov for flere felter.

Hvis en bruger opretter et dokument på baggrund af skabelonen, vil det være den pågældendes brugeroplysninger, der indsættes i felterne UserName m.fl.

Hvis en anden bruger opretter et dokument ud fra samme skabelon, vil det være denne brugers info, der indsættes.

Så hvad er det, du mener at have behov for?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
26. maj 2008 - 09:53 #2
Det tror jeg ikke man kan. Det du evt. kan gøre er, at lave en makro, der henter og gemmer i registreringsdatabasen
Avatar billede nyhuus Nybegynder
26. maj 2008 - 09:54 #3
Det er jeg kalr over, men det er fordi jeg skal bruge flere felter, lige nu findes der ikke et felt der hedder tlf nr, og det er det jeg skal søger.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
26. maj 2008 - 09:59 #4
peter.erikse -> kan man gøre det i selve dokumkentet?

Det ville være meget smart hvis det ikke er noget der skal laves i selve klienten.

jeg har os forsøgt med et txt fil også sammenkæde den med dokumentet, men feltet opdatere ikke selv når man åbner dokumentet, den husker hvad der var da det blev lavet.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
26. maj 2008 - 10:12 #5
Du gemmer simpelthen oplysninger på pc'en i registry. Når du så åbner et nyt dokument, indsætter du de oplysninger som passer til netop denne skabelon. Placeringen i dokumentet kan f.eks. gøres vha. af bogmærker
Avatar billede nyhuus Nybegynder
26. maj 2008 - 10:16 #6
Er det noget du har tid / mulighed for at hjælpe, eller fortælle lidt om hvordan man gør, eller kender du evt til nogle guides der ligger på nettet?

kender ganske lidt til at lave sådane skabeloner.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
26. maj 2008 - 10:22 #7
Ang. skrivning/læsning til/fra Registreringsdatabasen

'***    Får fat i oplysninger fra Registreringsdatabasen:
    IndholdT$ = System.PrivateProfileString("", _
    "HKEY_CURRENT_USER\Word\brugerinfo", "Tlf")

'***  Skriv oplysninger i  Registreringsdatabasen:
    NytIndhold$ = frmbrugerinfo.txttlf
    System.PrivateProfileString("", "HKEY_CURRENT_USER\Word\brugerinfo", "Tlf") = NytIndhold$

Her læser/skriver du altså oplysninger i:
HKEY_CURRENT_USER\Word\brugerinfo
Avatar billede nyhuus Nybegynder
26. maj 2008 - 10:35 #8
tak jeg fil prøve at kigge på om jeg kan finde ud af at få det udskrevet til dokumentet :D
Avatar billede nyhuus Nybegynder
26. maj 2008 - 10:44 #9
Smid et svar ;)
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
26. maj 2008 - 10:52 #10
Et svar - Håber du finder ud af det