Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. maj 2008 - 09:43 Der er 6 kommentarer

TAPI dialer software til brug med businessphone

Hej Folkens
Jeg står og mangler en software dialer til brug op imod TAPI.

Selve TAPI delen er der styr på med serveren koblet til vores businessphone anlæg, men jeg mangler en dialer, hvor man blot kan markere et telefonnummer i en tekst (f.eks. i et regneark, et browservindue osv) og trykke en genvejstast og så få systemet til at ringe nummeret op.

Nogen af jer der har et godt bud på hvad der kan bruges der?

Vi kører på windows xp og har ikke adgang til MS office, så dialeren i Outlook er ikke et hit.

Point gives til det svar der på bedst mulig vis, løser vores problem eller leder os i retning af en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2008 - 09:47 #1
i windows standard adresskartotek er der en dialer, men er måske ikke lige det mest smarte
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. maj 2008 - 09:58 #2
Umiddelbart ser den ikke ud til at snakke TAPI så vidt jeg kan se?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2008 - 10:34 #3
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2008 - 10:37 #4
Jeg tror det er en god ide at finde noget der passer samen med jeres Business udstyr for at matche evt. features det har.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
27. maj 2008 - 14:00 #5
Det sjove er at vores leverandør af vores Ericsson telefonanlæg anbefalede os at kigge på google - Og det burde være nok med en klient der blot snakker TAPI, så er resten noget serveren klarer.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2008 - 16:55 #6
ja det har du ret i, men alle "standart" programmer som køre telefoni fra en PC går gennem TAPI før den sender data/comandoer ud på hardwaren og det gør dialeren fra kartoteket også. Det eneste som ikke gør er programmer som køre GSM/SMS eller AT kommandoer via et serielt kabel. Men ikke alle programmer har de samme features mod hardwaren. Men hvis du bare skal have den til at ringe op findes der virkelige mange TAPI programmer også gratis. Der findes dog en nyere protokol hvis man vil køre IP telefoni (SoftIP) via et Ethernet kort men kan ikke lige huske hvad den heder og der kun cirka 3 forskellige produkter, bla Asterixs som er et software baseret PBX.

Det er også rimeligt let at skrue noget VBA Script samen som køre via TAPI