Avatar billede clus Nybegynder
02. juni 2008 - 10:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Besvar flere mails på en gang

Hej

Jeg vil høre om det er muligt at besvare flere emails på engang.

Jeg har fx. modtaget en masse ansøgninger og vil nu gerne kunne sende alle dem der ikke skal til samtale en en fælles email herom.

Jeg har forsøgt at markere alle de pågældende mail, men så kan jeg ikke vælge besvar funktionen.

Er der nogen let måde til dette?

Jeg har haft et autosvar på, der bekræfter at jeg har modtaget deres mails.

ps. Jeg kører Microsoft Outlook 2003 og er koblet op på en Small Business Server 2003.
Avatar billede kedde65 Praktikant
02. juni 2008 - 10:33 #1
Hej

Den eneste måde er at lave en bette makro, der samler alle mailadresser sammen på de valgte mail, og sætter det i BCC feltet på en ny mail. Herefter kan du skrive din besked og sende den.

Nedenfor er skrevet makroen, der kan gøre det for dig!

Sub sendStandardSvarTilValgte()
    Dim ex As Explorer
    Dim mail As MailItem
    Dim str As String
    Set ex = Application.ActiveExplorer

    For Each mail In ex.Selection
        str = str & mail.SenderEmailAddress & "; "
    Next

    Set mail = Application.CreateItem(olMailItem)

    mail.BCC = str
    mail.Subject = "Besvarelse af ansøgning"

    mail.Display

End Sub

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede clus Nybegynder
02. juni 2008 - 11:03 #2
Kanon... takker