Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. juni 2008 - 13:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk opdatering af "felt"

Jeg har et dokument / skabelon, hvor jeg benytter den .txt fil til at have noget data i.

Problemet her er at man som standard ikke kan få word til at opdatere felterne når man åbner denne.

Er der nogen måde man kan lave?
Avatar billede rvm Nybegynder
10. juni 2008 - 13:29 #1
Du kan lave en lille makro, som opdaterer alle felter, når dit dokument åbner.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. juni 2008 - 13:31 #2
Kan man ligge macroer ind i selve dokumentet?

Det er en "skabelon" som skal bruges af flere personer, derfor skal feltet opdaterer, da txt filen ligger på deres U drev som er deres personlige drev.
Avatar billede rvm Nybegynder
10. juni 2008 - 13:32 #3
f.eks.

For n = 1 To ActiveDocument.Fields.Count
ActiveDocument.Fields.Item(n).Update
Next
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. juni 2008 - 13:33 #4
skal det bare sættes ind i VB under default?
Avatar billede rvm Nybegynder
10. juni 2008 - 13:34 #5
Jep - hvis det er en .dot fil skal du bruge føleden kode inde i VBA miljøet(ALT+F11) i Word

I vba miljøet skal du vælge ThisDocument og indsætte denne kode:

Private Sub Document_New()
For n = 1 To ActiveDocument.Fields.Count
  ActiveDocument.Fields.Item(n).Update
Next
End Sub
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
10. juni 2008 - 13:39 #6
Måske kan du markere alt (Ctrl+A) og trykke F9. Skal det bruges i en makro, kan du jo bare indspille det.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. juni 2008 - 13:40 #7
Det ser ikke helt ud til det virker, teksten der står er stadig det som da man gemte .txt filen, men ikke det som står i den nu
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. juni 2008 - 13:40 #8
peter.erikse i CRTL + A tager den ikke sidefod med
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
10. juni 2008 - 13:49 #9
Nej det tror jeg i øvrigt ikke den gør - ellers skal du gøre det samme når du har åbnet sidefod/hoved
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. juni 2008 - 13:52 #10
peter.erikse: yep, men det er den løsning jeg helst skal ungå :), en anden grund til jeg har fravalgt den måde er at den laver et linie skift efter mit felt med includeText der inkludere txt filen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. juni 2008 - 14:09 #11
Nedenstående makro opdaterer alle felter i hele det aktive dokument. Et dokumnent består i VBA-sammenhæng af et antal "stories" (main document, headers, footers, footnotes, endnotes, ...). De skal alle opdateres:

Sub UpdateAllFields()

    'Update all fields in all stories in the active document
    'Includes headers/footers etc.

    Dim oStory As Range
    For Each oStory In ActiveDocument.StoryRanges
        oStory.Fields.Update
        If oStory.StoryType <> wdMainTextStory Then
            While Not (oStory.NextStoryRange Is Nothing)
                Set oStory = oStory.NextStoryRange
                oStory.Fields.Update
            Wend
        End If
    Next oStory

    'Clean up
    Set oStory = Nothing
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
10. juni 2008 - 14:20 #12
Jeg tilslutter mig lenes kode :-)

Og så kunne min kode modificeres således:

Private Sub Document_New()
Call  UpdateAllFields
End Sub
Avatar billede nyhuus Nybegynder
10. juni 2008 - 15:19 #13
mange tak, smider du et svar?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. juni 2008 - 15:55 #14
Jeg ved ikke, om du er rvm eller mig - men du kan jo dele. Her er et svar fra mig.
Avatar billede rvm Nybegynder
10. juni 2008 - 17:05 #15
Her er også et svar :-)