Avatar billede j-e Nybegynder
12. juni 2008 - 19:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bip bip bip bip. Ved opstart af stationær computer.

Jeg har en computer som, når man starter den begynder at bippe uendeligt i stedet for at starte Windows. Der er ingen signal til skærmen. Hvad er det lige problemet er, der må jo næsten være en hardwares fejl?? Der er 200 point til den der har en løsning på mit problem.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 20:06 #1
Kunne være en tast på tastaturet der sad fast - prøv med et andet tastatur

Men det kan desværre også skyldes defekt strømforsyning eller Bundkort
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2008 - 20:12 #2
Jeg vil gerne høre med her, da det samme er sket for mig med en computer jeg havde ventet på fra TDC i ca en måned
Avatar billede squazz Novice
12. juni 2008 - 20:17 #3
har du en anden computer hvor du kan teste hardware i?
For det lyder meget til at det er et hardware problem, lige hvordan du får det testet når den bipper hele tiden kan jeg dog ikke hjælpe med, men mit bud, hardware malfunction...
- Er det noget den lige er begyndt med? Eller har den altid gjort det?
- Har du garanti på den?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. juni 2008 - 20:18 #4
Som haverslev siger, kan det skyldes en tast der sidder fast. Men dog ikke hvis der ikke kommer billeder på så lyder det mere som et defekt stykke hardware, det kan være:
Ram, CPU, Grafikkort, bundkort eller strømforsygning, eller alle, eller dele af det jeg har her har nævnt.

Hvis du skrive hvilket bundkort du har, findes der med sikkerhed en manual til dette, hvor du kan se hvad den måde dit bundkort bipper, hvad det betyder.

Desværre er der ikke en generelt måde de bipper på, så det kan være meget svært at hjælpe dig videre uden at du nævner hvilket bundkort du har.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2008 - 20:18 #5
Bipper? hvordan??
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 20:18 #6
Ifælge denne, så kan det også være rammene der IKKE sidder korrekt:
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Andre bip codes:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 20:20 #7
dalberg > OK , du har jo svaret, så er det jo løsningen
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. juni 2008 - 20:37 #8
haverslev, nææ... Men mit er et løsning foreslag, hvilket så vil mene at det er et svar, ligesom jeg også syntes dit første indlæg er et svar. At du så har valgt at angive det som kommentar, kan jeg jo ikke tage mig af?
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 20:40 #9
Mener ikke der er konkret løsnings forslag - blot spredehagl, samt at spørger efter flere oplysninger - da du f. eks ikke kan hjælpe uden at vide hvad bundkort er
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. juni 2008 - 20:46 #10
haverslev, kontakt mig på msn eller mail (MSN: kd at wsms dot dk) og lad os hjælpe j-e med hans problem her?
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 21:07 #11
dalbjerg > ønsker IKKE at kontakte dig, er tidligere blevet "tæppe bumpet" med alt muligt lo*t fra folk jeg har haft kontakt til via mail/msn
Avatar billede j-e Nybegynder
13. juni 2008 - 21:00 #12
1. Det er ikke tastaturet.
2. Jeg har ikke en computer at teste hardware i.
3. Computeren har fungeret og der er ikke lave ændringer i den.
4. Nej, der er ikke garanti.
5. Bundkortet er fra Asus. (Jeg ved ikke hvad model det er men det vil jeg prøve at finde ud af.)
6. Den begynder bare at sige bib bib bib uendeligt.
7. Jeg tror at rammene sidder fint. (Men var også min bedste forslag)
Avatar billede haverslev Novice
14. juni 2008 - 08:21 #13
Prøv at låne nogle ram blokke og skifte de nuværende ud med andre, kan skyldes de er defekt.

En anden ting er strømforsyningen, den kan ved defekt, også give en denne kontenuerlig bip lyd - her bliver du også nød til at f.eks låne en anden PSU og prøve med.

Prøv at sikre dig, at det er ens bip lyde og f.eks om de er uendelig eller der er variationer i lyden eller antal.
Så prøv at se i disse, hvad lydene osv. står for i fejl:
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Andre bip codes:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede j-e Nybegynder
06. januar 2010 - 20:43 #14
Lukker
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2010 - 20:46 #15
Hvad er løsningen siden du først vender tilbage nu og LUKKER ??