Avatar billede runberg Nybegynder
15. juni 2008 - 16:31 Der er 4 kommentarer

Lav opløsning på Dell Latitude D830 skærm

Hejsa

Jeg har en Dell Latitude D830 bærbar, som kører med en opløsning på 1680 x 1050, men da den ofte står langt væk har jeg behov for en lavere opløsning. Vælger jeg dog dette bliver billedet dog uskarpt, idet skærmen ikke er "bygget" til disse opløsninger.

Jeg er dog blevet oplyst at den vil køre perfekt med opløsningen 1280 x 800 - Denne opløsning kan jeg dog ikke vælge??

Jeg har prøvet med både nyeste Intell driver - Grafikkortet er et Intell 965 Express Chipset Family ting .. Og også med seneste drivers fra Dells hjemmeside.

Nogen gode ideer?
Avatar billede pc-pro Nybegynder
15. juni 2008 - 16:44 #1
Vis du har windows vista så skal du højre klikke på skærmen og trykke på ´Personlige Instillinger`  og så vælge skærmindstillinger og nede i venstre side af skærmen vælger du den størrelse du vil eller opløsning som det hedder og vælger ok og der kommer en box op med om du vil beholde instillinger eller bliver slærmen normal efter et par sekunder.
Vis det ikke virker så ved jeg ikke vordan man gør!! elelrs!!

Hilsen. PC-PRO
Avatar billede runberg Nybegynder
15. juni 2008 - 16:49 #2
Er desværre winXP :(
Avatar billede killerdvd Nybegynder
16. juni 2008 - 10:38 #3
Jeg har selv en dell latitude d830 dog med vista og skærmen på min har opløsning på 1920X1200, så det er småt. Det er sådan at skærmen til de her dell computere er fakisk bygget til den opløsning, så hvis vi prøver at ændre det bliver det som du beskriver uskarpt og strukket. At ændre drivers vil ikke hjælpe.

\KillerDvD
Avatar billede runberg Nybegynder
16. juni 2008 - 11:06 #4
killerdvd>> Jeg har været i dialog med Dell, som siger at skærmen også vil kunne køre opløsningen 1280 x 800 med skarpt billede. Derfor jeg er på jagt efter netop at få den til at køre den opløsning.

Tricket er at opløsningen (x og y) divideret med hinanden skal give 1,6, hvilket er tilfældet med 1280x800, 1680x1050 og 1920x1200...