Avatar billede mr.intel Nybegynder
21. juni 2001 - 14:17 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

ISDN Modem/Analog Modem

Kan jeg bruge et ISDN Modem uden at være tilsluttet f.eks. Tele danmark ISDN?
Avatar billede laserzap Nybegynder
21. juni 2001 - 14:19 #1
Ja - det vil jeg da mene :)
Avatar billede tommyv Nybegynder
21. juni 2001 - 14:20 #2
Du kan kun bruge et ISDN modem hvis du har ISDN abonnement.
Avatar billede zyclon Nybegynder
21. juni 2001 - 14:21 #3
Nej, for at kunne bruge det skal du have ISDN.
Avatar billede mr.intel Nybegynder
21. juni 2001 - 14:21 #4
er i helt sikre?
Avatar billede zyclon Nybegynder
21. juni 2001 - 14:21 #5
Argh skod....er sq ved at blive gammel og langsom :-(
Avatar billede mr.intel Nybegynder
21. juni 2001 - 14:22 #6
og hvad så?
Avatar billede zyclon Nybegynder
21. juni 2001 - 14:24 #7
Ja gu er vi sikre. (Har selv prøvet det)
Avatar billede tommyv Nybegynder
21. juni 2001 - 14:24 #8
zyclon>> Nope. Det er bare mig der er hurtigere ;-)
Avatar billede mr.intel Nybegynder
21. juni 2001 - 14:25 #9
Hvordan kan det være at lazerzap siger noget andet så?
Avatar billede tommyv Nybegynder
21. juni 2001 - 14:26 #10
mr.>> Han har nok en anden mening :-)
Avatar billede zyclon Nybegynder
21. juni 2001 - 14:27 #11
mr.intel -> Måske fordi han ikke har prøvet det....det er jo en pæn forskel på en analog og en ISDN linie.
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. juni 2001 - 14:27 #12
Hvad vil du bruge det til?

Der er ikke \'korrekt\' at kalde det et modem. MoDem står for MOdulator/DEMoudlator, altså det der sker når computerens digitale signal laves om til et moduleret (lyd) signal, som kan sendes via en alm. telefonlinie (som jo er bygget til lyd).

En ISDN-linie er deimod bygget til data - det samme er en ISDN-adapter, og en ISDN-adapter (\'modem\') kan derfor ikke anvendes på en analog linie.

/Rob
Avatar billede mr.intel Nybegynder
21. juni 2001 - 14:29 #13
Jeg skal bruge det fordi jeg skal hve Windows Me idag. Og mit gamle modem er et ISA-kort. Og inde på edbpriser.dk er der næsten ingen forskel på priser mellem ISDN-\"MODEMER\" :-) og analoge modemer!
Avatar billede hotpop Novice
21. juni 2001 - 14:34 #14
Man kan IKKE bruge ISDN-modem i stedet for analog modem. Når man får ISDN er man også nødt til at skifte sine telefoner ud med isdn-telefoner.
Avatar billede mr.intel Nybegynder
21. juni 2001 - 14:35 #15
Er det rigtigt at man ikke kan bruge ISA kort med Windows Me?
Avatar billede zyclon Nybegynder
21. juni 2001 - 14:40 #16
hotpop -> Man behøver altså ikke at skifte sine telefoner ud når man får ISDN. Almindelige telefoner kan stadig bruges.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. juni 2001 - 14:43 #17
Almindelige telefoner kan bruges, hvis man lægger et kabel fra ISDN adapterens A/B port til et telefonstik i væggen.

Man skal dog have i mente, at de gamle telefoner KUN fungerer når der er strøm på ISDN adapteren.

Du kan godt bruge ISA kort med WinME. Det er hardwaren i din masine der bestemmer det. Men du vil ikke kunne finde dine ISA komponenter med plug\'n\'play. Du er nødt til at installere manuelt.

NanoQ
Avatar billede mr.intel Nybegynder
21. juni 2001 - 14:48 #18
nanoq-> Mener du ikke softwaren i min makine?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. juni 2001 - 15:05 #19
mr.intel, nix... WindowsME skulle ikke have problemer med gamle ISA kort. Har du ISA porte i maskinen, skulle der ingen problemer være. Jeg kører selv ME på en gammel maskine med ISA kort (netkort i dette tilfælde). Det fungerer upåklageligt :)
Avatar billede mr.intel Nybegynder
21. juni 2001 - 15:06 #20
Kunne du ionstallere det med plug and pla`?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2001 - 18:42 #21
Teledanmark bestemmer, det er dem der åbner en ISDN linie.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. juni 2001 - 08:27 #22
ingen plug\'n\'play - men du finder bare den korrekte driver på modemproducentens hjemmeside..