Avatar billede matz Nybegynder
18. juni 2008 - 22:50 Der er 12 kommentarer

php fil udføres efter tiden

Er det muligt at lave en php fil, som opdatere hvert 5 min. Men tiden skal kun være fra "nu" også 60min frem?
Avatar billede w13 Novice
18. juni 2008 - 22:57 #1
Jaeh, det er det vel. =)
Avatar billede matz Nybegynder
18. juni 2008 - 23:05 #2
Har du et eksempel på det? For jeg har intet :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2008 - 23:21 #3
<ole>

Det kommer anpå, om du har mulighed for at afvikle cronjobs på serveren (spørg din udbyder). Ellers er der:
    http://www.cronjob.de/

/mvh
</bole>
Avatar billede swiatecki Novice
18. juni 2008 - 23:22 #4
Du kan kigge på http://dk2.php.net/manual/en/function.sleep.php :)

Men du skal være opmærksom at de fleste servere giver time-out efter 30 sek.

Du kan også kigge på cronjobs :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2008 - 23:30 #5
Hvad i alverden skulle sleep kunne i denne forbindelse?  =)
Avatar billede matz Nybegynder
18. juni 2008 - 23:41 #6
olebole kan man komme udenom cronjobs? Eller er det, det mest optimale?
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2008 - 23:48 #7
Cronjobs lyder for mig som det eneste rigtige i din situation. Det forekommer mig i hvertfald ikke særlig kvikt at lægge konstant beslag på server ressourcer med en sleep  =)
Avatar billede frand Nybegynder
19. juni 2008 - 10:02 #8
En korrekt programmet sleep funktion bør ikke tage ret mange resourcer, den sover bare (jeg har dermed ikke sagt, at jeg synes det er den bedste løsning til dette problem).
Avatar billede w13 Novice
19. juni 2008 - 10:13 #9
Det er vel bare at opdatere siden efter 5 min. med JavaScript eller en HTML-meta-tag.
Avatar billede olebole Juniormester
19. juni 2008 - 23:51 #10
frand >> At opgive en af serverens tilladte/mulige connections 24/7/365 er ikke fikst - og Apache bruger stadig RAM, selvom dokumentet 'sover'  =)

w13 >> Ja, men det kræver, dokumentet ligger i en browser, når der skal opdateres - og det er ikke mit indtryk, det er, hvad brugeren ønsker ... but who knows?  ;o)
Avatar billede matz Nybegynder
20. juni 2008 - 07:39 #11
Det skal foregå via browser. Hvis det skal laves med javascript som opdatere hvert 5 min. Men tiden skal kun være fra "nu" også 60min frem, hvordan laves dette så?

Eller Meta tag? men det er vel langt fra en optimal løsning?
Avatar billede w13 Novice
20. juni 2008 - 08:14 #12
Hvis det kun skal foregå 60 min. frem, må du jo sætte en Session første gang, som husker tiden. Så kan du sammenligne med den hver gang siden køres.