Avatar billede quiw Nybegynder
19. juni 2008 - 12:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Array værdi

Hejsa eksperter, jeg er i gang med et lille netværk, og når du nu bruger for tildelt en socket, kommer det i nogle tal med store spring: 213, 435, 564 .. Og det benytter jeg som deres id, og jeg har et array som hedder:
String navn[] = new String[5];

følgende problem er, at jeg ikke ved hvor mange arrays der skal laves, så indtil videre bare uendeligt, og hvordan får jeg dem alle til at indeholde "hej" fra starten?
I c++ kan man jo bare sige:
String hejsa[10] = "Hej";
Avatar billede di8leva Nybegynder
19. juni 2008 - 12:24 #1
Jeg er ikke helt med på hvad du vil göre, men hvis du skal have en array[] som kan vokse hele tiden, så skal du nok kigge på ArrayList i stedet.

List l = new ArrayList();
for(int i = 0; i < 10; i++) {
  l.add("Hej");
}
Avatar billede quiw Nybegynder
19. juni 2008 - 12:46 #2
Hvordan finder jeg f.eks. længden af I nummer 3?
Avatar billede quiw Nybegynder
19. juni 2008 - 13:02 #3
Mest af alt er jeg mest interesseret i, hvordan jeg får en:
String navn[] = new String[1000];
til alle starte med "Hej", uden at skulle lave en stor løkke der gør det ..
Avatar billede di8leva Nybegynder
19. juni 2008 - 13:34 #4
Det ved jeg ikke, men hvorfor i al verden vil du ha en array med 1000 elementer i? Bruger du port-nummer til indeks? Kig på HashMap i stedet. Så du ikke fylder op med ikke brugt information i minnet.

At forresten bruge den lökke jeg viset, og göre det med 100000 elementer, tar ca 0 millisekunder, måske 1.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. juni 2008 - 20:00 #5
Hvordan finder jeg f.eks. længden af I nummer 3?

I.get(2).toString().length();

I java deboever man ikke bruge string arrays da version 5 indeholder denne dejlige ting:

List<Ipognavn> ipognavn = new ArrayList<Ipognavn>();

-----------------------------

public class ipognavn implements Comparable{

  private String ip;
  private String navn;

  public Ipognavn(String ip, String navn) {
      this.ip=ip;
      this.navn=navn;
  }

  public int compareTo(Object o) {
      if(this.ip
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. juni 2008 - 20:04 #6
hov.. kom til at trykke send :)

public class Ipognavn implements Comparable{

  private String ip;
  private String navn;

  public Ipognavn(String ip, String navn) {
      this.ip=ip;
      this.navn=navn;
  }

  public String getIp() {
    return ip;
  }

  public int compareTo(Object o) {
      if(this.ipToLong(ip) < ipToLong(((Ipognavn)o).getIp()) return -1;
      else if(this.ipToLong(ip) > ipToLong(((Ipognavn)o).getIp()) return 1;
      else return 0;
  }
Avatar billede quiw Nybegynder
19. november 2008 - 14:54 #7
Begge jeres posts var brugbare, men kom ikke helt videre, men må bede jer begge om at smide et svar :)
Avatar billede quiw Nybegynder
21. november 2008 - 16:12 #8
Skriv endelig, hvis nogle protesterer :)