Avatar billede simlau Nybegynder
22. juni 2008 - 21:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

9800GTX - driver stopped resonding

Hej Eksperter

Jeg fik nyt hardware ind af døren den anden dag:

Club 3D GeForce PCI-E 9800GTX 512MB 2x DVI
Corsair TX Series 650W TX650W 12cm SLI
Gigabyte GA-EP35C-DS3R Intel P35 DDR2/3 FSB1333
Intel Core 2 Quad Q9450 2.667GHz 12MB FSB1333
Mushkin DDR2 PC2-1066 4GB CL5
Samsung Spinpoint F1 500GB 16MB SATA2 7200RPM

Samlede det hele og alt var i den fineste orden.

Men fejlen kommer når jeg begyder at spille på den "nvlddmkm stopped responding" Grafik driver går med :( Dette sker i alt fra Teamfortres 2 til Age of Conan, har også prøvet div. 3dmarks, alt giver problemer.

Jeg har haft sendt kortet ind til RMA, og jeg fik et nyt men fejlen er stadig den samme, så der er minimal sansynlighed for at det er en hardware fejl på grafikkortet.

Jeg har prøve et utal af driver, 175.16, 175.63, 175.80, 177.39 og den nyeste omega driver. Alle laver den samme fejl.

Jeg har slået Aero fra i vista, der selvføldig har SP1..

Alt er helt up-to-date incl chipsæt og BIOS!

Er der nogen her inde der har en ide om hvad problmet kan være?

Jeg deler points ud til alle der kan komme med et fornuftigt forslag til hvad jeg skal prøve.

Hilsen Simlau
Avatar billede simlau Nybegynder
22. juni 2008 - 21:44 #1
Det skal sige at der ikke er varme problemer i computeren.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juni 2008 - 22:53 #2
der er mange der har den fejl.

løsnings forslag 1:  sæt den til at køre windows classic, det ser ud til at hjælpe for de fleste
løsnings forslag 2: du nøjes med en ramklods i maskinen, ser også ud til at virke

nr 2 er afprøvet med en vens maskine, det hjalp på den
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juni 2008 - 22:54 #3
ps. han har nu skiftet til xp, der kører maskinen som en drøm
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2008 - 23:38 #4
Du kunne prøve med 169.25, den virker upåklagelig på mit system.
Avatar billede simlau Nybegynder
23. juni 2008 - 09:22 #5
Vista er sat til classic, så det er prøvet..

Jeg vil forsøge med kun den ene ram klods, men hvad kan være grunden til at dette skulle virke? Der er ikke fejl på rammende, har kørt Memtest..

Jeg vil forsøge at finde 169.25... Så må vi håbe den understøtter et 9800GTX.

I er meget velkommende til at komme med flere kreative forslag.. Jeg er åben for det meste..

Hilsen Simlau
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juni 2008 - 15:47 #6
det er ikke fysiske fejl på rammene, men derimod den måde de store mængder ram håndteres på i vista der fejler (det er en vistafejl, det fremkommer ikke i xp)
Avatar billede simlau Nybegynder
24. juni 2008 - 00:00 #7
Tak for hjælpen.

Den virker opgtimalt nu med kun en blok..

Jeg vil prøver noget vista 64bit, det har jeg læst mig til også kunne være en løsning, jeg vil nemlig gerne have mine 4gb ram til at virke..

Bare smid et svar.

Hilsen Simlau
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. juni 2008 - 00:08 #8
nope, ingen points til mig, ellers tak

MVH
  COOL_M_F

Men bliver nok nødt til at skuffe dig, alle de steder jeg har set, der var det både 32 og 64 bit versionen af vista den var gal med. men prøv det, og husk at skrive resultatet her
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. juni 2008 - 00:19 #9
Selvom du har fundet en "løsning" (dårlig løsning kun at have en ramblok)
Så har jeg endnu et forslag.

Jeg har haft det problem (meget ofte), og prøvet et stort antal af drivere (også de nyeste i 175 serien som dig.
Sagen er, at den eneste driver der virker ordentlig her (har kun set fejlen én gang siden), er 169.09.
Avatar billede simlau Nybegynder
06. juli 2008 - 12:43 #10
Driveren 169.09 virker ikke til et 9800GTX :(

Jeg har de sidste dage igen forsøgt at få det til at virke, med begge ram bloke. Jeg har installeret vista 64 bit, og de samme fejl kommer når jeg køre med 2 bloke.

Desuden har jeg lavet disse tests:

Men begge bloke i dual channel = fejl

Med begge bloke i single channel = fejl

Med kun blok 1 som jeg har kørt med nogle dage = ingen fejl

Med kun blok 2 = fejl

Så ville mit bud være der var fejl på blok 2. Jeg har kørt 40 memtest (den har stået hele natten). Der er ikke kommet en eneste fejl.

Så nu er jeg helt forviret, kan der godt være en fejl på ram blok 2, selv memtest ikke kan finde den?

Det er Muskin ram som er helt nye, vilket jo skulle være det meste stabile ram mærke. (Det er dem Toms Hardware bruger)...

Har i flere kreative forslag eller skal jeg sende mine ram til RMA, selv de ikke kan finde nogle fejl på dem med memtest?

Hilsen Simon
Avatar billede simlau Nybegynder
19. september 2008 - 11:36 #11
Jeg lukker det her spørgsmål.

Jeg købte nogle nye ram og nu virker den 100%.

Hilsen Simlau