Avatar billede dj.iceman Nybegynder
24. juni 2008 - 16:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

CSS Menu i PHP?

Hej,

Kan det virkelig passe at jeg ikke kan bruge CSS-baseret menuer i PHP. Jeg laver en header i html som virker. Når jeg så includer denne fil i PHP vises scriptet ikke rigtigt (ingen dropdown).

På forhånd tak
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2008 - 16:16 #1
PHP laver et HTML output, så der må være fejl i din kode.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
24. juni 2008 - 16:28 #2
Siden ser sådan ud i alm. html: http://www.ratefootballers.com/test/includes/header.html
og sådan når den bliver included i PHP: http://www.ratefootballers.com/test/
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
24. juni 2008 - 16:33 #3
Includerer den således:
<?
//Include all necessary files
require(INCLUDE_PREFIX . "includes/header.html");
?>
Avatar billede di8leva Nybegynder
24. juni 2008 - 16:35 #4
Det bliver ikke så godt hvis du inkluderer en hel html-fil midt på en side, det bliver ekstra <html> og <head> og <meta> of <title> og det kan nok give problem.

Pröv at fjerne:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type" />
<title>HomeProducts</title>

og

</body>

</html>
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
24. juni 2008 - 16:42 #5
Det hjalp desværre ikke.
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
24. juni 2008 - 16:42 #6
Og nu virker den heller ikke på HTML-siden
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
24. juni 2008 - 16:43 #7
Er der evt. en bedre måde at sætte den ind på?
Avatar billede hp-power Nybegynder
24. juni 2008 - 19:54 #8
Jeg har selv lavet noget i samme stil... jeg gjorde det med at echo "< Din hTML kode> ";

det er lidt bøvlet men det virkede for mig..
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2008 - 21:06 #9
<ole>

Man kan sagtens inkludere en kode i en anden ... det er noget af det mest udbredte i PHP. Der er dog stadig rod med din kode:

Der må kun være DTD, HTML-, HEAD- og BODY-tags i det dokument, som inkluderer de andre.

De dokumenter, som inkludres i hoveddokumentet, må derimod _ikke_ indeholde noget af det ovennævnte.

/mvh
</bole>
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
25. juni 2008 - 10:06 #10
Jeg fik det til at virke med kombinationen fra hp-power og olebole .. I må godt lægge et svar!

Tusinde tak
Avatar billede hp-power Nybegynder
25. juni 2008 - 10:16 #11
et svar her fra
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
27. juni 2008 - 12:44 #12
Lukker her