Avatar billede jakobscafe Nybegynder
25. juni 2008 - 18:10 Der er 1 løsning

Powerpoint 2007 og gitter er ikke præcis

Jeg har lavet noget Powerpoint 2000 hvor jeg anvender Gitter til at tegne nøjagtigt. Jeg har et ark på 80*48 cm med gitterafstand på 0,5 cm. Så ville jeg tegne mere hjemme i Powerpoint 2007
Men her placeres figurene ikke præcist, selvom det er samme indstillinger, dee er forskubbet typisk 1 mm.
Jeg tegner med fastgør til gitter og vil f.eks. tegne en streg på 2 cm fra koordinat 10,10 til 12,10.
Det fastgøres istedet til 10.11, 10.00, altså en lille smule forskubbet. Hvorfor mon det?
Avatar billede ms-bruger Nybegynder
22. juli 2008 - 09:48 #1
Jeg tror, det skyldes, at MS Office oprindeligt er fra USA, og derfor grudlæggende har tommer som mål. Der er kun een måde at tegne præcist på, og det er ved at indtaste dine værdier i en dialogboks:

Når stregen er markeret vælger du kommandofanen Format i Båndet. Her er den sidste kommandogruppe Størrelse. Neders til højre i gruppen er en lille firkant, der åbner dialogboksen Størrelse og placering, hvor du kan indtaste de nøjagtige væredier.

Håber, det kan hjælpe dig