Avatar billede rvm Nybegynder
25. juni 2008 - 20:27 Der er 1 løsning

Tjeck om en printer er online

Hej

Jeg har brug for at tjekke om en printer er online før jeg sender noget afsted til den. Arbejder i VBA til Excel.

Har fundet følgende på nettet, men det virker ikke rigtigt:

Set prnWMI = GetObject("winmgmts:" & "{impersonationLevel=impersonate}!\root\cimv2")

Set obj = prnWMI.ExecQuery("Select * From Win32_Printer Where DeviceID = '" & strPrinter & "' and PrinterStatus = 3")
    If obj.Count > 0 Then
        PrinterOnline = True
    Else
        PrinterOnline = False
    End If

Mvh

Richardt
Avatar billede rvm Nybegynder
09. september 2008 - 09:09 #1
lukker