Avatar billede soerenlyn Nybegynder
30. juni 2008 - 18:20 Der er 4 kommentarer

Genvejstast til at indsætte tekst

Hej Eksperter.

Jeg vil gerne vide om det er muligt at programmere fx F9 til at indsætte teksten "Hello world!", dvs. en statisk tekststreng. Genvejstasten skal have samme funktionalitet som hvis jeg skrev teksten, markerede den, trykkede Ctrl + C og så Ctrl + V dér hvor jeg har fokus.. Er det muligt?

På forhånd tak
Avatar billede pc-pro Nybegynder
30. juni 2008 - 20:13 #1
Det er muligt ved jeg men ved ikke Hvordan Desværre.
Vis det var mig så vil jeg Google Det vis jeg skulle bruge hjælp til det (;-

Hilsen. PC-PRO
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
30. juni 2008 - 22:46 #2
Det har jeg prøvet, men jeg har ikke kunnet finde noget brugbart, så jeg tænkte der nok er en her inde der har styr på det! :)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
30. juni 2008 - 22:56 #3
Jeg har aldrig hørt om at man kan lave sit almindelige tastetur til makros også..

Men hvis du har et tastetur med indbyggede makroknapper (som fx. Logitech G15 keyboard), så kan du indkode tekst..
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
30. juni 2008 - 23:01 #4
Okay ... Jeg kan godt få et program til at køre ved at trykke fx F9 under Egenskaber på genvejen til programmet .. Jeg ville dog gerne uden om at skulle skrive mit eget program for at indsætte teksten.