Avatar billede lotek Nybegynder
01. juli 2008 - 13:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

InDesign: Problemer med at ændre farve på tekst og elementer

Jeg sidder med et underligt problem, som jeg har stået over for med jævne mellemrum men tidligere har løst ved at redesigne de elementer, jeg ikke har kunnet ændre farven på.

Nu sidder jeg imidlertid med et komplet design, hvor jeg ønsker at ændre hele farven (både tekst og elementer (streger, kasser etc) fra sort til en defineret CMYK farve.

Jeg markerer de elementer eller den tekst, jeg ønsker at ændre farven på og i Colour-vinduet kan jeg indtaste mine ønskede værdier for hhv. C, M, Y og K. Disse informationer bliver imidlertid nulstillet til K=100, så snart jeg trykker enter eller klikker andetsteds i dokumentet.

Er der nogen, der har en forklaring på, hvad der går galt og hvordan det kan løses?
Avatar billede prodic Mester
01. juli 2008 - 18:06 #1
Har du prøvet at nulstille din preference-file?

Har du prøvet at tilføje farven som en Swatch i stedet for?
Avatar billede lotek Nybegynder
03. juli 2008 - 15:58 #2
Det hjalp med at tilføje den som Swatch. Du får mange tak for hjælpen. :o)

Svar = points.
Avatar billede prodic Mester
03. juli 2008 - 18:07 #3
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak.:-)
Avatar billede lotek Nybegynder
29. september 2008 - 14:02 #4
Jamen jeg takker så. :)