Avatar billede netmet Nybegynder
04. juli 2008 - 15:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CD rom drev vil ikke læse kopierede cd'er

Min ASUS 1000 vil lige pludselig ikke læse kopierede cd'er. Den læser fint musik cd'er, men altså ikke kopierede programmer osv. Er der nogle af jer kloge hoveder, der ved hvad jeg kan gøre ved det?

Vh.
Mette
Avatar billede off-line Nybegynder
04. juli 2008 - 19:45 #1
Det er vel ikke fordi, du prøver at indlæse DVD på et CD drev?
Avatar billede netmet Nybegynder
05. juli 2008 - 18:21 #2
Hej jasveq
Nej, det er ikke dvd'er (det kan den vist slet ikke læse...)Jeg har før kunnet indlæse programmer fra kopierede cd'er, men nu vil den kun læse orginaler. Det er altså de samme cd'er, som før var ok, der nu ikke kan læses. Har du et forslag?
Avatar billede off-line Nybegynder
05. juli 2008 - 20:56 #3
Hvis de CD'er kan læses på andre computere, er det muligvis CD-drevets læsehoved
som ikke mere er i orden, og det er der ikke noget at gøre ved, andet end at sætte
et nyt CD-drev i maskinen.
Avatar billede netmet Nybegynder
06. juli 2008 - 21:05 #4
Ja det lyder jo selvfølgelig ret surt, hvis det er drevet, det er galt med, men jeg er ikke sikker på, at jeg forstår det - den kan jo godt læse musik cd'er og andre originale programmer?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 16:59 #5
Jeg kan desværre ikke komme det nærmere. Hvis andre drev kan læse dine uoriginale
diske og din ikke kan, så må det være noget med læsehovedet. Det er i det hele
taget ikke alle drev, som er gode til, at læse selvbrændte CD/DVDér. Men det er
da en trøst, at et godt CD/DVD drev, som både kan læse og brænde, ikke koster så meget:)
Avatar billede netmet Nybegynder
09. juli 2008 - 19:32 #6
Hej jasveq
Tak for dit svar, jeg tror du har ret, så jeg må have fat i et nyt drev. Lige et par spørgsmål i den forbindelse; Kan jeg selv sætte sådan et drev i maskinen? Hvilket skal jeg vælge og hvad koster de? - håber du kan svare ;-)

Vh.
Mette
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 21:43 #7
Jeh selv kun en stationær PC og har derfor aldrig åbnet en bærbar. Så jeg ved ikke,
om du selv kan sætte et drev i. Men jeg tror det, for jeg har hørt, drevet bare skubbes ind på nogle faste kontalter. Jeg ved heller ikke, om du kan bruge et almindeligt drev. Hvis du kan, findes der udmærkede drev ned til 250 kr.
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=163776
Men det lange og korte er, du skal være sikker på hvad du laver. Derfor foreslår jeg,
at du opretter et spørgsmål om udskiftning af drev på din bærbare.
Du lægger bare selv et svar her og lukker:)
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 21:43 #8
Jeg samler på stavefejl:)
Avatar billede netmet Nybegynder
21. oktober 2010 - 22:43 #9
Aner ikke hvordan jeg skal uddele point?