Avatar billede beta Nybegynder
05. juli 2008 - 11:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke kopiere et billede i Firefox 3

Er ny bruger af Firefox 3, og jeg har dét problem at når der ønskes at kopiere et billede fra en webside, og indsætte det i f.eks. Word, Gmail osv. (Højreklik og "kopiere billede") så bliver billedet ikke husket i hukommelse når man efterfølgende vil indsætte billedet et andet sted.

Når der bruges Explorer er der intet problem. Det er dog muligt at "kopiere billedeadresse" (link) i Firefox 3, men ikke billeder.

Jeg har afprøvet Firefox 3 på flere PC'ere, og problemet er det samme på dem.

Hvad kan dette skyldes ?

Det er lidt en "streg i regningen", for jeg synes at Firefox 3 virker kanon godt, og hvis ovenstående problem kan løses, så bliver Firefox 3 den foretrukne browser her. Alene dét at starte/indlæse Gmail går mærkbart hurtigere end med Explorer. Det føles - næsten - som at ha' fået en ny computer efter at ha' prøvet Firefox 3 =:-)
Avatar billede suix Nybegynder
07. juli 2008 - 13:04 #1
Hmm, det lyder da besynderligt, det kan sagtens lade sig gøre hos mig. Det er ikke en beta-version af FF du har ?
Avatar billede beta Nybegynder
07. juli 2008 - 16:28 #2
Det er DK versionen herfra som er installeret :

www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html

Jeg har lagt et skærmdump op som der kan kigges på. Her er det i Gmail at prøves at indsætte samme billede kopieret fra hhv. Firefox 3 og Explorer 7. Når der kopieres et billede med Firefox 3, og det efterfølgende indsættes i f.eks. Gmail, så kommer der blot lille kasse hvor billedet skal være. Som nævnt er det på flere PC'ere at jeg oplever dette problem (XP/SP3)

http://peecee.dk/upload/view/122337
Avatar billede beta Nybegynder
06. november 2008 - 19:02 #3
Her flere måneder senere er problemet der stadig, og det undre mig i høj grad.

Er der nogen som har et bud på en problemløsning ?
Avatar billede beta Nybegynder
18. januar 2009 - 19:24 #4
I tiden som er gået, har jeg udskiftet en af PCerene - men problemet er stadig det samme, der kan ikke kopieres et billede når der bruges Firefox og indsætte det i Gmail.

Bruges Explorer er der ingen problemer. Det forstår jeg godtnok ikke.

Spørgsmålet sættes på "standby" og lukkes. Skulle der være en som kommer ud for det samme, så smid meget gerne en kommentar.