Avatar billede duns Nybegynder
10. juli 2008 - 13:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

skikkerhedsetting på side/server

Hej

Jeg er igang med at lave en side, hvor bruger skal kunne starte en batfil fra, der ligger på et drev der er mappet hos brugeren.
Men hvordan skal serveren være sat op og hvordan skal web.config være sat op ?
Jeg vil gerne have det sådan at når en bruger "logger ind"(åbner) siden behøves ikke at indtaste name og password.

i web.config har jeg sat --><identity impersonate="true" /><!--
Jeg har en windows2003 server, og bruger .net 2.0

På serveren har jeg ved at højreklikke på websiden og properties og faneblad Directory security, her har jeg fjernet anonym bruger og sat flueben i "intregrated Windows auth"

Skal man sætte noget IIS i web.config eller noget i den retning ?

Lige nu kan jeg slet ikke komme ind på siden den spørger bare efter PW/bruger og lige meget hvad jeg skriver kommer man ikke ind.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. juli 2008 - 14:15 #1
Her er et link du måske kan bruge til noget.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa480475.aspx#pagexplained0001_iisauthentication

Virker det når du kører lokalt i Visual Studio?
Avatar billede duns Nybegynder
10. juli 2008 - 14:44 #2
jeps virker når jeg bare starter det i VS,
problemerne kom først da jeg ville teste på en rigtig server
Avatar billede duns Nybegynder
26. juli 2008 - 18:18 #3
lukker dette spørgsmål da jeg har lavet siden næsten helt om.