Avatar billede lajlev Nybegynder
10. juli 2008 - 21:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Erfarninger med FM sender

Ville lige høre om der er nogen der har erfarninger med FM sender?

Evt. med nogle priser og forhandler.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juli 2008 - 22:48 #1
ja, men bliver nok lige nødt til at høre lidt nærmere, taler vi om den type der kan sende f.eks fra en mp3 til bilradioen eller taler vi om typen der bruges til lokalradio (eller kraftigere)
Avatar billede lajlev Nybegynder
11. juli 2008 - 00:00 #4
Hey cool_m_f

Det er minded på en jeg vil bruge til bilen. så jeg kan få musiken fra min ipod over på bilradioen.

så noget ligende tunecast
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2008 - 09:14 #5
Jeg har selv for nogle måneder siden investeret i TuneCast 2. Jeg bruger den ikke mere, fordi:

1. Jeg kører over hele Danmark, og de radiofrekvenser der er ledige på Sjælland er det ikke på Fyn/Jylland - og omvendt (værst er det på toppen af storebæltsbroen). Jeg skal derfor løbende ændre på frekvensen, afhængigt af området jeg kører i.

2. Jeg er ikke lydfreak, men kvaliteten var ikke specielt god - nærmest en halvdårlig radiostation. Mange vil formentlig alligevel mene den er OK.

3. Den medfølgende strømadapter til 12v gjorde senderen overfølsom for motorstøj - d.v.s. støj fra bilens tændingssystem, som man så kunne høre som baggrundsstøj. Meget irriterende, men kunne omgås ved at køre på batterier... - hvilket bare var irriterende hele tiden at skulle have med.

Derfor bruger jeg den ikke længere - har i stedet fundet mit gamle "kassettebåndsadapter" frem - der er lyden klar og tydelig.

Jeg mener at have set en transmitter lavet til iPod - måske er den af en anden kvalitet...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2008 - 09:16 #6
Hmm - der var efterhånden flere end jeg troede: http://www.pricerunner.dk/sp/fm_transmitter.html
Avatar billede lajlev Nybegynder
16. juli 2008 - 08:42 #7
Tak for advarelsen. Dette bekræfter min frygt. Er der nogle der har nogle positive oplevelser med en FM-transmitter?
Avatar billede lajlev Nybegynder
02. august 2008 - 14:51 #8
smid svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. august 2008 - 17:19 #9
Der er svar her.