Avatar billede gl.k. Nybegynder
11. juli 2008 - 00:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

God råd til AGP PC opgradering

Jeg har ikke fulgt med hardware udviklingen i et par år og har derfor brug for noget råd fra jer.

Kan det svare sig for mig at opgradere mit system? Crysis gad jeg godt kunne spille...

Mit system i dag:

Asus P4P800SE
CT-479 adapter
Pentium M 1.6@2.3
6800LE 16@6
1 gb ram
ATA 100 HD
350 W PSU

Jeg faldt over dette her kort, som mange mener nok vil forblive det hurtigste AGP chip i fremtiden da alt produktion af AGP grafikkort nok vil stoppe snart:

Sapphire RADEON HD 3850

http://edbpriser.dk/Products/Listprices....

Jeg regner så med at min nuværende CPU vil blive flaskehalsen og overvejer derfor at sætte en hurtigere Pentium M ind i maskinen. Jeg mener jeg kun har en 725 lige nu.

http://processorfinder.intel.com/List.as...

Ville en fx. overclocked 780´er være ok at bruge til grafikkortet el. er det stadigvæk for langsom så ?

Hvis ja:

Skal det være en Pentium M med FBS 533´er el. en 400´er pga. så jeg udnytter mit ram bedst muligt?

Hvilket ram? 2x 1gb PC 3200?

Håber i har mange og noget gode idéer, hvad jeg burde gøre her.

Mvh. Rudi

@ Undskyld at jeg har stillet samme spørgsmål i et andet forum også. Havde helt glemt det her fine forum. :-)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. juli 2008 - 00:48 #1
Deja vu. Du står i samme situation som jeg gjorde for et år siden. AGP er død. Derfor skal du have et nyt grafikkort som bruger PCI Express og derfor skal du have et nyt bundkort med PCI Express i stedet for AGP. Med det nye grafikkort vil det være mest fremtidssikret at have DVI udgang i stedet for det klassiske VGA kabel. De fleste grafikkort har en konverter med, men man får mest udbytte af en skærm med DVI stik da det er digital. Tilbage til bundkortet. Hvis du er heldig kan du genbruge dine RAM, CPU, og harddisk(e). Ellers er det endnu en udgift. Det er altså et spørgsmål hvor meget du vil bruge for at få en så fremtidssikeret PC som du kan købe. Min tidligere PC var en AMD Athlon, AGP med VGA stik, SD-RAM, IDE kabler til harddisk. Nye PC har Intel processor, PCI Express med DVI stik, DDR-RAM, SATA kabler. Det kommer helt an på om du virkeligt vil tage springet. Det tog lang tid for mig fordi det var så dyrt, men idag har jeg en hurtig PC som er fremtidssikret i 5-10 år.
Avatar billede kfz Nybegynder
11. juli 2008 - 10:48 #2
hvis dit mål er at kunne spille crysis, så skal du ud i en større opgradering, PCI-E grafikkort, sata-2 harddiske, ddr2 eller ddr3 ram(ddr2 er bedst til pengene), cpu, enten en intel quad, eller core 2 duo.

du kommer ikke udenom den helt store opgradering, hvis det er spil i den grafikklasse du vil kunne afvikle.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
12. juli 2008 - 20:32 #3
Tak for jeres kommentarer. Jeg har nu downloaded demo´en og spillet lidt Crysis på mit nuværende system. Og de kunne man. Kørte også de benchmark tests som kom med demoen - GPU og CPU. Average 30 FPS med settings LOW ved 1024 x 768. Da jeg ikke penge har til en ny PC tror jeg jeg vil prøve at finde en billig Pentium M 780 og opgraderer mit gl. AGP system. Jeg vil følge op her når jeg har fundet og købt hardwaren.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
22. april 2009 - 07:52 #4
Takker.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
22. april 2009 - 10:48 #5
Forumet kører ikke godt med IE her ved mig. Firefox hjalp.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
22. april 2009 - 10:50 #6
Læg venligst et svar,tak. Undskyld for spam, det tog mig lidt at gennemskue det her igen ( Svar/Kommentar).
Avatar billede kfz Nybegynder
22. april 2009 - 17:03 #7
Så får du et svar her, hvis mit indlæg kunne bruges.

Hvad endte du med at gøre?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
23. april 2009 - 09:42 #8
Endte med at overclocke den yderligere, moddet lidt videre på det og har den skam endnu. Spiller meget lidt kun alligevel. Sådan ser min PC ud i dag:

CT-479adapter@P4C Køler
Pentium M 1.6@2.6
6800LE 16@6, 1.4V
2 gb ram
ATA 133 HD

Og "den kører fint".. :-)
Avatar billede kfz Nybegynder
23. april 2009 - 16:34 #9
det lyder fornuftigt, glæder mig at du fik løst dit problem :)