Avatar billede djtj Novice
11. juli 2008 - 09:16 Der er 5 kommentarer

Cisco VPN til Vista

Hey.

Jeg er ved at blive SINDSYG - af Cisco og Vista VPN.

Det virker Så ustabilt. Nogen gangen skal man prøve 10 gange for at komme på andre gange virker det i første hug.

Det er det samme for flere VPN forbindelser. Og VPN forbindelserne virker uden problemer på XP.

Jeg har prøvet alle mulige workarounds.

Skal måske lige sige at den fejl jeg oftest får: Reason 412: The remote peer is no longer responding.

Jeg ved at det er et generelt problem, da både flere kolleger og kunder har problemet.

Så har du fikset det - så vil jeg gerne høre videre.

-Thomas

PS:
Benytter version 5.0.03.0560

PPS:
Og svar som - prøv at afinstallere - og reparere netkort osv. de er prøvet - For længst!
Avatar billede fjeldsted99 Nybegynder
14. juli 2008 - 15:05 #1
Har du prøvet at opdater den firmware der er i den box du kobler op i mod ?
Avatar billede djtj Novice
16. juli 2008 - 22:07 #2
Jeg har forbindelser til 6 forskellige cisco dåser - og alle virker skod under Vista. Men under XP - fungerer det fint.
Avatar billede _chip_ Nybegynder
23. juli 2008 - 22:23 #3
Er Ciscos VPN client til Vista ikke stadig kun mere eller mindre "beta" ?
(Jeg har dog brugt samme version som du nævner under Vista uden problemer - bare mod en Easy VPN server opsætning for "sjov" skyld)
Avatar billede fjeldsted99 Nybegynder
28. juli 2008 - 10:46 #4
Du kobler op mode 6 forskellige Cisco dåser, men hvis de alle sammen køre med en ældre firmware, gør det ingen forskel, så vil de som du selv har konstateret virke findet med XP men ikke med VISTA.
Det der kunne være interesant var at få den ene af boxene op til nyeste version, og det må gerne være den nyeste af boxene så du ikke opdater en box der har nået End-of-Life, men en der stadig bliver udviklet nyt firmware til.
Avatar billede fjeldsted99 Nybegynder
28. juli 2008 - 11:38 #5
Dette kan også væe en løsning:

Det er jo efterhånden velkendt at Cisco VPN klienten og Vista måske ikke harmonerer allermest sammen.

Efter jeg var SÅ træt af "IP Address Conflicts", "Unable to enable Virtual Adapter" og andre fejl, satte jeg det som livets mål at finde et fix hertil.

Og informationer vader man jo ikke ligefrem i, andet end ligesindende med tilsvarende problemer.

Meeen så kom jeg i tanker om forskelle i IP protokolstak i Vista kontra tidligere versioner af Windows, og der var vist noget med at ARP er pr. default ændret til at lave nogle retries for detektering af IP konflikter som skulle være "sikrere" end tidligere.

Så jeg fandt den reg. key som man kan disable det med, som er under [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]

Skal man lave en ny værdi med følgende indstillinger:

ArpRetryCount:dword som sættes til værdien 0, dvs. ingen ARP lookup retries.

Min Cisco VPN klient har kørt som smurt de sidste 10 dage, uden en eneste fejl!