Avatar billede punnishment Nybegynder
11. juli 2008 - 12:51 Der er 5 kommentarer

vurdering af startzone.dk

En helt ny startside på nettet. Jeg har gået efter at lave en smart, "intelligent", overskuelig og forholdsvis elegant startside, der ikke bombaderer brugeren med for mange informationer.

Jeg har tilføjet kommando-søgning, som jeg faktisk selv havde brug for. Håber da også i får brug for det. Det går i sin enkelthed bare ud på at du ved brug af en forkortelse kan søge direkte på andre tjenesters søgemaskiner. Søg eksempelvis på

exp asp-koder søges

og startzone.dk vil direkte koble din søgning på eksperten.dk. Der er mange flere kommandoer, og der vil løbende komme mange flere. Kom med jeres vudering, og evt. nogle søgekommandoer i selv kunne få brug for.
Avatar billede punnishment Nybegynder
11. juli 2008 - 12:52 #1
Avatar billede ejldk Nybegynder
11. juli 2008 - 13:12 #2
måske en mulighed for selv at tilføje nye søgemaskiner.
Man kan det i IE7(tror jeg??!) hvor man søgte på TEST, på den side man gerne ville tilføje, også kopierede man linket ind, og den gjorde selv resten klar.
Avatar billede punnishment Nybegynder
11. juli 2008 - 14:00 #3
Det kender jeg ikke lige til hos IE. Jeg overvejede nemlig også muligheden for at tilføje egne forkortelser, men så skal der i første omgang laves et "login" område.

Det har jeg dog også tænkt på at tilføje på et senere tidspunkt
Avatar billede ejldk Nybegynder
11. juli 2008 - 18:24 #4
kan godt være t det ikke var i IE... men det var i hvertfald i en søgebar oppe i højre hjørne, hvor man kunne klikke på: "Tilføj din egen søgemaskine".
Avatar billede fbisen Nybegynder
13. juli 2008 - 19:25 #5
I Firefox er det muligt at højreklikke på alle inputs (f.eks ekspertens søge input) og vælge "Tilføg nøgleord til denne søgning".

Hvis man f.eks gør det med eksperten, og skriver nøgleordet exp, vil man kunne oppe i højre hjørne kunne skrive din tekst (exp asp-koder søges), og der vil blive søgt på eksperten på asp-koder søges.
Dette har dog ikke meget med din hjemmeside at gøre.

Jeg kan godt lide siden, men synes måske at billedet "Moment of zen" er ret stort. Man bliver jo nødt til at scrolle ned for at få noget brugbart information.

Jeg tror heller ikke der er mange der klikker på "Gør Startzone.dk til din startside" - Det ved de fleste godt hvordan man gør selv.

mvh