Avatar billede rs2000 Nybegynder
12. juli 2008 - 21:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny PC der ikke vil starte op?

Hej

Jeg har lige bygget mig en ny pc med følgende spec

Bundkort:Gigabyte MA790X-DS4
CPU: AMD Phenom X4 2,5ghz Quad core
Ram: 2x4GB Kingston
Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 512mb PCI Express 2.0 16x
PSU: Corsair VX550W

Men nu er mit problem så den ikke vil starte op.. Den bipper med lange bip,og ifølge manualen så er det grafikkortet der ikke er installeret korrekt..
Så idag hentede jeg et nyt bundkort mere magen til og et andet grafikkort (Gigabyte Radeon HD 3650) for at prøve mig frem..
Men den melder nøjagtig samme fejl med det andet nye bundkort og det andet grafikkort.
4870 Grafikkortet får godtnok strøm i de 2stk PCI-E strømstik og det blinker i 3 røde lamper samtid med det spinner køleblæseren op i fuld fart og ned igen..

Den tænder ikke skærmen overhovedet så jeg kan ikke engang komme i bios og kigge jo..

Nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg skal prøve??
Altså udover at retunere det hele.

Hilsen Torben
Avatar billede troldkvinde Nybegynder
12. juli 2008 - 22:23 #1
Prøv evt. at tjeckke din ram.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. juli 2008 - 06:28 #2
Det kan være at du mangler at montere det 4 benede stik der sidder i nærheden af CPUen.
Avatar billede bjsoft Nybegynder
13. juli 2008 - 08:16 #3
Et hint...
Jeg oplevede denne situation for nogen tid siden (et langt bip og så "strømafbrud")
Årsagen var at CPU'en ikke fik køling og løningen var en god kontakt mellem køler og CPU.
bj
Avatar billede rs2000 Nybegynder
13. juli 2008 - 10:23 #4
Troldkvinde: jeg har prøvet med bare en stang ram af gangen.
Silbidor: Der er monteret det 4 benede stik som så er et 2x4benet i denne.. (atx stik)
men tager jeg det stik af kører pc'en uden at bippe.. men den starter ikke op.
Bjsoft: hmm syntes jo den sidder som den nu kan og jeg har Artic Silver kølepasta imellem
Avatar billede rs2000 Nybegynder
20. august 2010 - 22:46 #5
det var defekte ram
Avatar billede Jensen DK Novice
21. august 2010 - 06:38 #6
Hvorfor tager du selv de udlovede point, de skulle tilfalde troldkvinde for #1. Prøv evt. at tjeckke din ram.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
22. august 2010 - 08:24 #7
Jeg kunne ikke tildele hende pointen da hun kun havde smidt en kommentar og ikke et svar...
Når hun kun smider en kommentar må det jo være fordi man ikke ønsker point'ene
Avatar billede Jensen DK Novice
22. august 2010 - 08:37 #8
Det er dig som skal bede om et svar, når du har fået noget brugbart, man lægger kun et svar hvis man er stensikker på at det er løsningen man har.