Avatar billede jamark Praktikant
13. juli 2008 - 12:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Excel-fejl, når jeg holder shift nede inden jeg skriver i en cell

Jeg har excel 2007 og har et ret irriterende problem, når jeg vil skrive i cellerne.

Oftest vil man jo gerne starte teksten i en celle med stort bogstav, men når jeg holder shift nede og trykker på et bogstav, er det som om excel i stedet springer til den næste ledige celle uden at skrive noget. Der gælder for næsten alle bogstaver.

Jeg aner ikke, hvad der er gået galt!

Er der nogen, der har en løsning på problemet?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juli 2008 - 12:31 #1
Åbenbart kendt problem: http://www.eksperten.dk/spm/834532
Avatar billede smeeden Nybegynder
13. juli 2008 - 14:10 #2
Ja jeg har også nogle gange samme problem.
Så håber at der er nogle der har enn let løsning på det.

Mvh
Smeeden
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2008 - 15:19 #3
Som andre skriver, er det et udbredt problem, som er relateret til en fejl med Ctrl genvejstasterne. Hvis du f.eks. prøver at holde Shift nede og skriver P (stort P) så hopper den til næste celle, men hvis du f.eks. holder Shift nede og skriver B (Stort B) så bliver den korrekt i cellen og skriver stort B. Den er kun at vente til der kommer en korrekt fejlretning fra Microsoft.
Avatar billede sleeper Nybegynder
14. juli 2008 - 09:37 #4
Hej

Den hotfix som jeg skriver om i 834532 som vejman linker til, løser dette problem.

Men har du forsøgt en almindelig update af dit office? jeg tror faktisk at microsoft har løst problemet med en update.
Så start med at opdatere Microsoft Office med alle opdateringer som Microsoft har, og hvis det ikke hvirker, kan du installere hotfixen
Avatar billede ebea Ekspert
14. juli 2008 - 09:51 #5
Hej Sleeper! Nej desværre løser opdateringer ikke pt. problemet. Og med Hotfixen når man kører dansk sprog, virker det heller ikke (ikke hos mig). Og den er også nok relateret specifikt til problemet med at løse Copy og Insert genvejene, og ikke det specifikke problem med at hoppe til næste celle, men problemet med at hoppe til næste celle kommer fra samme udgangspunkt, fordi det er bogstav afhængigt.
Avatar billede sleeper Nybegynder
14. juli 2008 - 10:44 #6
Hej
Har du installeret hotfixen?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 02:29 #7
Er problemet løst?
Avatar billede jamark Praktikant
26. september 2008 - 10:36 #8
Ja, tilsyneladende! Ved ikke lige hvordan. Det må have været en opdatering