Avatar billede bruus-jensen Nybegynder
15. juli 2008 - 10:17 Der er 3 kommentarer

PDF formular - retunere i pdf format, IKKE xml

Jeg har en formular lavet i word/Adobe designer, som jeg gerne vil have folk til at udfylde på nettet. Det fungerer også fint, men jeg kan kun få den til at lave en XML fil og jeg vil meget hellere have det som en pdf (inkl det indtastede selvfølgelig). Nogen der ved hvordan hulen man gør det?
Avatar billede falster Ekspert
15. juli 2008 - 16:04 #1
Hvis udfylderne alle har Adobe Acrobat - altså købeprogrammet - er det intet problem.

Den relistiske forudsætning er dog, at "folk" har den gratis Adobe Reader.

I "pdf-kredse" har det i mange år været diskuteret, hvorfor man ikke må kunne udfylde, gemme, e-maile, submitte osv. en pdf-formular med den.

F.o.m. Acrobat 8.0 har Adobe givet sig lidt - se øverst i dette link:

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx/.3bbb313f/1
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2008 - 04:08 #2
Måske skal du have fat i en XSL-FO processor !
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 01:56 #3
bruus ?