Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. juli 2008 - 14:23 Der er 1 kommentar

Open Source alternativ til Exchange

Jeg søger et Open Source/Gratis alternativ til Exchange Server.

Jeg har ledt på nettet uden held,så ville prøve lykken herinde:

Det jeg skal bruge, er en server som kan snakke sammen med Outlook og andre email klienter.

Det som den skal kunne er:
* Mulighed for privat kalender/mulighed for at dele
* Mulighed for at dele kontakt personer
* IMAP/POP3 mails

Håber der er nogen som kan anbefale nogen.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 00:22 #1
Hej

Et godt alternativ til Exchange er SCALIX (www.scalix.com).
Det er dog ikke alle dele i den der er open source.
Den er gratis op til 5 brugere, mener jeg (eller måske 10. Kan ikke huske det)
SCALIX er baseret på det gamle velkendte mailsystem HP OpenMail, som efter en årrække blev solgt fra til Samsung, og derved skiftede navn til Samsung Contact.
Så det er en løsning med en del år på bagen - og er derfor mindst lige så stabil som Exchange.

Alternativt kan du måske kigge på Open Xchange (www.open-xchange.com). Mange brugere har det til at fungere. Men jeg må sige efter at have brugt EN DEL TID PÅ DET. Kan jeg ikke få det til at virke tilfredsstillende.

Jeg vil helt klart anbefale SCALIX.