Avatar billede bertel21 Nybegynder
21. juli 2008 - 20:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

setup problemer

Hejsa.

Okay jeg lægger hermed mange points til den som kan hjælpe mig til at få mit system til at køre som det skal.

Jeg har følgende setup nu:

Core 2 duo 3 Ghz.
4 gb OCZ dual channel pc2 8500.
Windows XP.
24" Samsung syncmaster.
2x Geforce 8800 GTX SLI (et er BFG andet er ASUS, men de kører i sli som de skal).
75 gb Raptor 10.000 rpm, Windows drev.
750 GB maxtor HDD, DIV. drev.

JEG KAN BARE IKKE FÅ DET TIL AT KØRE SOM DET SKAL! Iflg. CPU-Z kører:

CPU 3450.1 mhz
Multiplier x9
Bus speed 383.4 Mhz
Rated fsb 1533.4 mhz
Core voltage 1.216 V

Memory DDR2 4096 MBytes
DRAM Frequency 460 Mhz - Burde være 1000+ Mhz
FSB:DRAM 5:6
Timings: 5.6.6.18 - Burde køre 5.4.4.?

Jeg har et par andre ram PC2 8000 2x1 GB OCZ ram som kan køre lav timings, men kunne ikke få det til at virke så købte nye men de er stadig lav i Mhz :(
Avatar billede starknight_is Nybegynder
08. august 2008 - 02:14 #1
Hej Bertel21

For det første, grafikkort skal absolut uden spørgsmål, være samme mærke, hastighed og chip som nr 2 kort i en SLI opsætning! at du har kunnet få de to til at arbejde sammen er en til guiness rekord i min verden!

det du kan prøve at gøre er at oppe Vcore en smule .. ved den første ualmindelige fejl, sæt den ned igen et trin

samme med RAM, op Volt til du kan køre den CAS/RAS bla bla som du vil med OC og du kan se det kører stabilt.

Du er ihvertfald nødt til at gå i BIOS og indstille det manuelt 100%

Jeg har ingen anelse om hvad normal OC grænse er på de ting du har (ville jeg dog gerne vide) men som alting er, jo mere OC, giv det mere Volt til det virker!

Det er godt nok nogen år siden Jeg overclockede mit grej sidst .. men teorien har aldrig ændret sig så meget som 0,1% hvad jeg er klar over.

Jeg kan så ikke præcis sige hvad du skal gøre da du ikke lige skriver hvad bundkort du har (essentielt at vide da den udgør al basis for at din pc kører og kan OC'es)

håber da det jeg har sagt til nu kan bruges, og hvis du vil have noget specifikt må du lige oplyse os om præcist hvad du har (modelnavne, hvad firmaerne selv skriver er max etc .. alt).

Du behøver ikke ligefrem smide links eller noget, vi kan alle sammen sagtens finde manualer og whatnot uden prob så længe du skriver hvad tingene er specifikt
Avatar billede bertel21 Nybegynder
09. august 2008 - 11:16 #2
tak for indlæg, men lige til note så behøver det ikke være samme grafikkkort priducent, bare det er samme chip osv. hvilket det er :) Jeg har så småt opgivet at få det til at køre 100% optimalt, har ikke så meget tid lige nu så når fritiden igen er i top så går jeg til bunds i det.
Avatar billede bertel21 Nybegynder
19. april 2010 - 10:59 #3
test