Avatar billede kma26 Nybegynder
22. juli 2008 - 18:57 Der er 6 kommentarer

Trådløs router + Vista + opsætning

Jeg har Vista, og jeg kan ikke få mit Netgear til at virke trådløst. Jeg skal ind på http://www.routerlogin.net for at komme videre, MEN jeg får ikke skærmen op, hvcr man skal indtaste sine koder!! Når jeg går ind på http://www.routerlogin.net går den ind på netgear's hjemmeside!
Jeg vil prøve at hente den opdatering der er til min Netgear.
Avatar billede sleeper Nybegynder
22. juli 2008 - 21:41 #1
standart login på en Netgear router, er dens ipadresse

Hvis du trykker start, under startsøgning skriver du "cmd"
Åbn dette program, og skriv ipconfig og tryk enter.
Din default gateway er din router.

Skriv denne ipadresse i en internet explorer, så kan du logge ind på din router
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. juli 2008 - 16:31 #2
Det skal lige tilføjes at, en router kan godt have defineret en bestemt port man skal skrive, ydermere vil du kun få gateway hvis du er tilsluttet Routeren.
Avatar billede kma26 Nybegynder
23. juli 2008 - 17:02 #3
Hvis det er under; Ethernet-netværkskort Lan-forbindelse, og under Standardgateway virker det ikke.
Jeg skriver tallene med punktummer og uden noget med http o.lign. ??
Avatar billede sleeper Nybegynder
24. juli 2008 - 13:53 #4
Prøv at starte med kun at have et kabel fra din netgear router til din computer, altså ikke noget til dit modem.
Avatar billede kma26 Nybegynder
24. juli 2008 - 19:48 #5
Hmm.
Jeg får nettet fra 1: mit tlfstik 2: ind i en fordeler med Line, Phone og Adsl, og så er der en Linksys Inter Phone Adaptor, og der er et modem.
Hvilket kabel skal jeg putte i pc'en ???, og hvor skal det komme fra.
LIGE NU kører jeg net via modem - pc.
Netgear routeren er koblet helt fra.
Avatar billede kma26 Nybegynder
24. juli 2008 - 20:09 #6
Sidespm: Under enhedshåndtering og "netværkskort". Og "Egenskaber" og "Avanceret" - Hvilken Egenskab og Værdi skal jeg vælge ??